Hoe krijg ik een badmat schoon?

Ik heb zo'n antislip mat in het bad liggen en die is heel vies aan de onderkant. De mat kan wel in de wasmachine, maar dan niet zo heet en dus wordt ie niet schoon. Het gaat om de zwarte randjes (waarschijnlijk zeep met vuil) om de nopjes van de mat. Wie heeft er tips om t schoon te krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
26.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een gedoe allemaal zeg, als ik die antwoorden allemaal lees. Koop toch gewoon een nieuwe!Zo duur zijn die matten toch niet? Van tijd tot tijd moeten (zeker) badmatten toch vervangen worden ?

Antwoorden (11)

Ik doe die van mij gewoon in de wasmachine met een beetje bleek. Niet te heet anders smelt het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eraf peumuteren met de botte kant van een aardappelschilmesje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Peuteren. Dus.
Amadea
12 jaar geleden
Ja, want als je per ongeluk de scherpe kant van het mesje gebruikt dan ga je het echt muteren. Dus nu doe je het un peu.
Hg vocht schimmel en weerplekkenreiniger van de reclame zou wel eens kunnen werken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, dat zwart is schimmel
Ik gebruik tegenwoordig voor alles de gele dasty van de Wibra. Badmat heb ik er nog niet mee geprobeerd(die heb ik niet) maar voor de rest krijgt t spul heel veel schoon
anneliez
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
Och vlekken in mn kleren krijg ik er ook mee weg
Inspuiten met antikalk ofzo, of dat badkamer spul van witte reus, flink in laten trekken en schrobben met een borstel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
24 uur laten weken in de biotex en vervolgens de resten met een borstel er af poetsen en hij is weer als nieuw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een oude nagelborstel kan je perfect aan alle kanten onder de zuignappen komen en ze zo goed schoonborstelen. Een beetje badreiniger er op en na een schrobbeurt is hij weer lekker schoon. Als je dit iedere week doet wordt hij niet zo vies en ben je sneller klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zwarte is het weer en dat kreeg ik er nooit uit. Omdat ik weet dat het wel schoon is en de zwarte vlekken er niet uitgaan heb ik een zwarte antislip badmat gekocht bij de xenos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou het eens met de badkamerreiniger van Dasty kunnen proberen. Dat is die blauwe flacon.Kost 1,89 en is alleen te koop bij Wibra. Daar kun je ook vieze voegen mee schoon krijgen. Als het niet help kun je de flacon altijd nog gebruiken om je badkamer mee schoon te maken. Het is dus geen weggegooid geld en sommige van die andere reinigers kun je alleen voor één bepaald doel gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet, want het zit IN de badmat en je noemt het 'het weer'.

je kan proberen je badmat in de bleek te zetten, maar eruit gaan zal het niet.
schaf je een nieuwe badmat aan hang hem dan na het douchen op zodat het uit kan lekken en er geen 'weer' in kan komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat het niet helemaal kan drogen. daar waar het vochtig blijft, daar komt het weer erin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle kanten moeten drogen, goed antwoord eucalypje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, dan maar naar de Ikea voor een nieuwe en de volgende wat beter behandelen. Bedankt!
Onderste boven in bad leggen en dat goed insmeren met dikke bleek,een tijdje in laten trekken en daarna af spoelen met heet water.Wat er aan vuil achter blijft kun je met een borsteltje en allesreiniger er makkelijk afkrijgen.
Als jet mat daarna wekelijks even in de wasmachine stopt blijft het kraakhelder.