Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik linnen tafellopers glad?

Mijn moeder heeft linnen tafellopers gekocht, op de hand uit gewassen en drijfnat op gehangen, zonder te wringen, gestreken op de juiste stand maar er zitten nog zo veel kreukels in dat het geen gezicht is. Ze zijn heel mooi maar de kreukels in de stof maken dat de lopers er maar armoedig bij liggen..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Bij het strijken een natte doek erop leggen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger deden ze deze eerst invochten
en oprollen even laten intrekken.
Daarna werden ze gestreken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog een tip probeer ze via stoom te verwijderen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Misschien ook even licht stijven. Als er nog ergens stijfsel te krijgen is tenminst
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
Gewoon strijken met een stoomstrijkijzer.
Heb je dat niet dan moet het inderdaad op de (zeer) ouderwetse manier met invochten, inrollen(stijf) en drie uur laten liggen tot het helemaal lichtvochtig is. Daarna strijken op een iets hogere temperatuur dan je voor katoen gebruikt.
Linnen kreukt altijd veel meer dan katoen.
(Lees meer...)
Ivana
12 jaar geleden
In een "self-service wasserette"
Deze zijn praktisch altijd voorzien van een "Mangel" dwz een rollen strijkmachine voor textiel.
Bij het wassen wat stijfsel bijvoegen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in een plantensproeier water en een deel witte(robijn) wasverzachter,dan op kleedjes sproeien,even inwerken en strijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik een stoomsysteemstrijkijzer, (ik weet niet precies hoe het heet, maar hij strijkt onder hoge druk met stoom) en spuit het linnen eerst in met Robijn Vaporesse.
Na het strijken rol ik de linnen lopers op, zodat je geen vouwen krijgt.
Als je niet bang voor krimp bent, kun je ze eerst in de droger doen, en dan wel op strijkdroog, dus niet helemaal droog, dat scheelt ook tegen kreukels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding