Wat zou een goed alternatief voor waslijndraad kunnen zijn?

Hoe strak je dat waslijndraad ook spant, het het gaat altijd doorzakken, en blijft vaak ook doorgezakt, ook al is de was er al lang van af.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik bedoel echt een ander soort draad, en geen wasrek of iets dergelijks...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een wasrek ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk, maar daar heb ik geen plaats voor...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat dit komt omdat er plastic om de waslijn zit.
Misschien kun je het met stevig touw proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daarom staat het ook bij reacties ven staat er een ;) achter, was een grapje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom antwoorde ik ook met: leuk....:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begreep ook dat het een grapje was. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
okeeej

Het beste antwoord

Je moet er gewoon een waslijnspanner tussen zetten die je 1 keer in de week aandraait.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Goeie. Zelf gebruik ik hekspanners. Zelfde principe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, werkt geweldig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!
Had er nog nooit van gehoord.

Andere antwoorden (9)

zo'n wasparasol.
ongebruikt kan je 'm inklappen, en je kan veel ophangen op een vrij kleine oppervlakte.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, maar ik zoek eigenlijk een beter soort draad. Heb de vraag aangepast. Toch een plus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een droogmolen noemen wij dat ;-)
Of je gebruikt van dat binddraad voor planten. Dit is meestal van ijzer en kun allemachtig strak. Dit is van zichzelf ook minder buigzaam.

Toegevoegd na 41 seconden:
kun allemachtig strak = kan je allemachtig strak trekken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan bij de blokker een waslijn halen die je in een soort houder aan de muur monteert en die kan je als je klaar ben in de houder terugwijken dus heb je geen waslijn boven je hoofd hangen en omdat je hem in en uit kan rollen blijven de lijnen goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het beste is geplastificeerd staaldraad met een spanner
en het zakt haast nooit meer door
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk is er geen alternatief. Want de reden dat de waslijndraad doorbuigt, is niet het materiaal, maar omdat het in de praktijk niet mogelijk is om een draad (met een beetje redelijke afstand) zó strak te spannen, dat 'ie recht blijft en niet doorbuigt. Of je zou heel professionele apparatuur moeten gebruiken om de boel echt strak te krijgen. Als je naar een koorddanser kijkt, dan buigt de lijn ook door, en hij zal best goeie spullen hebben ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt toch van die cassettes van bv. Leifheit, daarin zitten 4 of 5 dikke gevlochten (ik dacht nylon) draden naast elkaar die kun je uittrekken tot een bepaald maximum, ik geloof een meter of 6.

Maar dat hoeft niet als je ruimte bv. maar 3 meter is kun je de rest opgerold laten zitten en van doorzakken heb je geen last want die kun je a.h.w. naspannen en blokkeren, zodat de was mooi strak blijft hangen.

Na de was draai je de draden weer terug in de cassette en je ziet geen draden meer en dus ook geen doorgezakte draden.
12 jaar geleden
Brabantia heeft een goede oplossing, ik heb hem ook, topding, hij is al genoemd, je schroeft hem aan de muur, met een haakje aan andere zijde muur maak je er een waslijn van en als je geen was hebt rol je hem in! Kan ook op schuine muren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt er een zware veer tussen doen die te koop is in een campingzaak (om stormbanden over de tent te spannen) Ook kun je de lijn om een oog in de muur slaan en er een gewicht aanhangen (bv emmer met zand)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op de ouderwetse manier duw je waslijn omhoog met een stok die op het uiteinde een v vorm heeft