Hoe krijg je roestvlekken uit witte kleding en wat is de boosdoener?

Tot mijn verbijstering zitten er roestvlekken op alle witte kledingstukken die ik heb gewassen : chemisiers, katoenen broeken, onderkleding.
Waar moet ik beginnen te zoeken of is dit het begin van het einde van de wasmachine?
En: krijg ik de vlekken er nog met iets uit, want die ene chemisier is nieuw en (was) heel mooi , redelijk frustrerend.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Bij de drogist (Kruidvat) heb je speciale vlekkenmiddel. Er is ook een Roest Tovenaar. Dat werkt super. Een paar druppels op de vlek, de vlek trekt voor je ogen weg. Wel meteen uitspoelen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kijk eens goed naar de kleding. Heel vaak is het zo dat in deze gevallen en knoop aan een broek of jas roest afgeeft (of andere metalen dingen aan kleding). Wie weet wat er is blijven hangen in broek of jaszakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit hadden wij ook ooit eens en bij ons was de boosdoener een verwarming in de douche. Na het douchen hangen wij onze handdoek hierover om te drogen voor de volgende douchebeurt om hem dan op de grond voor de voeten te leggen. Er bleek aan de rand, een beetje achteraan de muurkant een stuk roest te zitten waardoor de handdoeken roestplekken kreeg en als ik de handdoek na gebruik als voetenkleedje bij de was gooide kreeg ik door het natte van de handdoek overal roestvlekken in. Het heeft best even geduurd voordat wij die link legde, ook omdat wij donkere handdoeken hadden.
De roestplekken heb ik er nooit meer uit gekregen en dat heeft me 2 mooie oilily jurkjes gekost, helaas.