Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het verstandig om een (oude) vetput te verwijderen?

Mijn huis dateert uit 1938 en de afvoerleidingen van de keuken + bijkeuken monden uit in een vetput direct naast het huis in de tuin. Van uit die put loopt een redelijk grote rioolbuis onder afschot onder ons huis door naar de voorkant van het huis en sluit zich aan op het gemeentelijke riool.
Iedere 2 á 3 jaar dien ik de vetput leeg te scheppen omdat het zich daar tot een vieze witte"vetprop" stolt, ondanks dat ik voor het afwassen zo veel mogelijk ons servies & bestek schoonhoud.
Geen smeriger klusje als deze put schoonmaken dus overweeg ik de (stenen) vetput kapot te slaan en het afvalwater direct naar het gemeentelijke riool te laten afvloeien. Is dit verstandig ? Verschuift zich het stollingsproces wellicht naar onder of vóór het huis met de nodige problemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je de oude verput verwijdert en een goeie (vloeiende) aansluiting maakt met de leiding naar de riolering, ben je van alle problemen af...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding