Door de regen zitten er bruine vlekken van mijn poortdeur op mijn tegels. Hoe krijg je deze het beste weg?

Ik heb een nieuwe hardhouten poortdeur. Nu is deze door de regen gaan afgeven, en er zitten nu bruine plekken op mijn betontegels. Joe krijg je dit het beste weg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (2)

Dit noemen we in bouwtermen het bloeden van het hout.
Veel hardhoutsoorten hebben er last van zodra ze nat worden.
Vooral merbau is er berucht onder.

Ik ben bang dat je ze niet meer weg gaat krijgen.
Op lange termijn zal de regen wel een en ander uitspoelen.
Misschien een scheutje bleekwater?

Wanneer de deur weer droog is kan de kopse kanten van het hout insmeren met watervaste witte houtlijm.
Wel een beetje verdunnen tot verfdikte en dit een keer of drie herhalen.

Proef onvriendelijk is gebleken dat dit nog het beste helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dat bloeden houd toch wel een keerte op hoop ik?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na jaren........
Soms zie je het wel eens op merbau voordeuren.
Roodbruine strepen over de witte verf.
Is precies hetzelfde. Beste remedie is de kopse kanten behandelen zoals ik eerde schreef en dan de deur lakken, olieeen of schilderen om nat worden te voorkomen.
Hogedrukspuit zou moeten helpen, je krijgt er bijna alles mee weg, behalve de steen zelf.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaat niet lukken, je bleket het alleen iets uit.
Het zit echt in de steen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bleket = bleekt