kale plekjes in de leren bank

Onze creme leren bank vertoont wat gebruikerssporen. Graag zou ik hem eens onder handen nemen zodat hij in elk geval weer glanst. Wekelijks doe ik hem af met een zeem. Hoe kan ik de kale plekjes weer mooi krijgen? Schoensmeer ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18.5K

Het beste antwoord

Een paar tips van oma:

Uw leren bankstel blijft als nieuw, als u hem behandeld met wonderolie, verkrijgbaar bij de drogist. Neem een emmer hand warm water, een scheut olie, en een spons, die u hiervoor reserveert. Knijp de spons flink uit in het water, en ga ermee over uw bankstel. Het werkt als bodylotion. Kleine barstjes verdwijnen, en uw leer trekt helemaal droog.

In een emmer warm water een scheut slaolie of zonnebloem olie. Spons erin dopen en dan uitknijpen. Bank helemaal afvegen met de spons en hij ziet er weer perfect uit. Eventueel na-wrijven met een zachte doek.

Als je bank weer mooi schoon wilt krijgen gebruik dan van die babybillen doekjes. Het is echt niet normaal hoe smerig die doekjes worden. En het is zachter dan gewoon water.

Koop een flesje babyolie en doe dit op een schone doek inwrijven laten intrekken en na een half uur opboenen gegarandeerd een mooie warme glans (heb het op mijn leren chesterfield gedaan hij heeft nog nooit zo geglansd).

Succes!
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er bestaat gewoon leer vet ,bij een wat uitgebreide drogist .ja echt kaal ? Schoen smeer kan heel dun ,pas het blijft lang af geven op witte kleding .je kunt ook voor die periode een leuk kleed er over heen doen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt ook ledervet op kleur erg gemakkelijk eens in de 3mnd geheel invetten en goed uitboenen en de bank ziet er weer uit als nieuw
en dit geeft ook niet af op kleding
vraag eens na informatie bij de verkoper van de bank