wie heeft er tips om je kamer schoon te houden?

opruimen kan ik wel, maar om het vervolgens schoon te houden lukt me niet. telkens word me kamer weer een grote troep. heeft er iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Haha Klinkt misschien raar maar ik doe het zelf zo ook .. :

Als je nog thuiswoont moet je aan je moeder vragen of ze elke dag even je kamer wilt bekijken, Zodra zei vind dat de troep te-erg is moet je 2 euro geven ;)

Geloof me, Dan hou je je kamer wel schoon :P

Het heeft mij eerste week bijna 12 euro gekost ;P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geweldig! :D

Andere antwoorden (9)

Elke dag 10-15 minuten inplannen om alle kleine dingetjes op te ruimen. Zo voorkom je dat het een bende word.
Wat ook helpt is iets gelijk op de juiste plek te leggen, in plaats van te denken, dat doe ik straks wel.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een hele goede antwoord absoluut een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja da's een goeie :) thanks
Heb er zelf ook moeite mee. Maar het is eigenlijk gewoon een kwestie van alle troep gelijk achter je kont opruimen.
Papiertjes in de prullenbak, en als die vol is legen, kleren meteen in de kast doen. Dat soort kleine dingetjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaste plekken overal voor bedenken en die dan ook altijd gebruiken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verschil met een kamer en een heel huis is dat je kamertje maar klein is en dat is in no-time netjes. Met veel zin en goede wil natuurlijk...

Als je het redelijk opgeruimd wilt houden kan je het volgende doen:

- je was op één hoop gooien, zodat het niet door je hele kamer ligt. Je hoeft het dan niet bij elkaar te zoeken als je het de volgende dag, of dezelfde dag in de wasmachine doet.
- Je boeken/dingen die op planken horen/in kasten op die plank laten staan. Als je er iets van pakt, meteen terugzetten.
- Stofzuigen doe je bijna elke dag.
- Om de zoveel dagen stoffen (met een licht vochtig doekje) en wat schoonmaakmiddel (eventuele vlekken)
- Je bed elke dag opmaken.
- één of twee keer per week schoon beddegoed.
- toilletartikelen terug op hun plaats zetten als je het hebt gebruikt.

Oh, en een kleine tip: als je dan klaar bent, doe je je gordijnen (of wat er ook voor je ramen hangt) open en je raam, kan het meteen lekker doorwaaien en je hebt weer een heerlijk frisse kamer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedere dag iets doen is de beste oplossing. Ik ben ook iemand die moeite heeft iets schoon te houden.

Maak een schema voor jezelf. Om de dag stofzuigen of vegen of swifferen. Daarna meteen dweilen. Stof afnemen om de dag en probeer dat af te wisselen met het stofzuigen. Dus maandag ga je stofzuigen, dinsdag ga je stof afnemen. Ga iedere dag achter je was aan en ruim bestek en borden direct op en zet de in de vaatwasser. Heb je geen vaatwasser? Dan was je het even af en zet je het in het afdruiprek. Troepjes meteen weg gooien en altijd iedere dag even met een klein vuilniszakje even de kamer of woning rond.

Sccs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maak een vast rooster en begin meteen met vuile was bij de machine teleggen papier in de prullenbak schonewas in de kast en schoenen op een vaste plaats en een vaste dag om je beddengoed verschonen dan kom je al een heel eind
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
graag uitleg voor de -
Die troep die maak je dan toch zelf?
Als je er niet tegen kunt dan ruim je het op.

Hoe vaak ga je opruimen?
Dan leg je toch ook spullen op z'n plek enzo?

Ben je blij als je opgeruimd hebt?
Geeft je dat een goed gevoel?
Dan kun je dat toch iedere dag doen?

Vaker opruimen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zorg ervoor dat alles geordend is.
hang een kapstokje op waar je je kleding aan hangt die je even niet draagt. als de kapstok vol is word het hoog tijd om te wassen
leg een klein bakje op een kastje waar je zolang kleine spulletjes in doet zoals sleutels, haarspulletjes, enz. zit het bakje vol dan moet je opruimen.
probeer niets op de vloer te leggen. als je tafel vol troep ligt is het minder erg dan dat de vloer een chaos is.
bovendien zul je de tafel verplicht op moeten ruimen als je moet eten.
stofzuig regelmatig dan ziet het er gelijk opgeruimd uit.
en het belangrijkste zorg dat alles een vaste plaats heeft en houd je daar ook aan dan heb je daarna minder werk om alles op te ruimen.
ik ben zelf zeer geordend en opgeruimd maar ik heb 3 kleine kinderen die alles laten slingeren en ik heb ze vanaf dag 1 geleerd poppetjes in een poppetjesbak , auto's in de auto's bak knutsel spullen in de knutselbak enz.
daarna zet ik alles in doorzichtige dozen opelkaar en naast elkaar op een plank zodat je goed kan zien wat er in zit. ook een tip voor jou spulletjes.
en mijn laatste tip als het er altijd netjes uitziet ben je ook sneller in staat om het netjes te houden.
als het eenmaal een rommeltje is denk je al snel ach het is toch al een troep dan gooi ik dit er ook nog bij.
dus probeer er elke dag even tijd voor te nemen
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een dag eens is niets te doen hebt moet je alles gewoon opruimen en denken.
Waar moet dit hou ik dit bij.
En dan natuurlijk zorgen da je alles dan weer op de juiste plaats legt en als je dat dan soms niet doet.
Gewoon een kwartier hetzelfde doen.