Een waslabel met onbekend teken. Wie weet wat het is?

Ik wilde graag iets wassen in de wasmachine. Ik keek toch maar even voor de zekerheid op het waslabel en zag in het teken van de wastobbe een soort sneeuwvlokje / sterretje. Er staat overigens geen kruis door de wastobbe. Kan ik het nu wel wassen en hoe zou ik dit dan moeten doen. Ik heb geen idee wat dit teken zou moeten betekenen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je wellicht een foto?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken hem ook niet, maar als het echt op een sneeuwvlok lijkt, zou ik het interpreteren als 'koud wassen'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan ook niets vinden wat op een sterretje/sneeuwvlokje lijkt. Een wastobbe zonder een kruis erdoor betekent toch dat je het kunt wassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een creatieve fabrikant, die denkt ik zal die mensen eens aan het denken zetten :)

Het beste antwoord

gegevens in de tobbe gaan altijd over de temperatuur.

een sneeuwvlokje is koud dus ik zou het met koud water wassen. staat er een streepje onder de tobbe dan is het teer weefsel (niet te hard boenen, wringen etc dus)

als er geen kruis door de tobbe staat mag je het wassen (anders zouden de labels wel groot zijn, niet wassen op 30, 40, 60, 90, wol of handwas etc)

gebruik dus een vloeibaar wasmiddel voor tere stoffen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

jouw symbool staat er geloof ik niet bij, maar het kan duiden op koud wassen.