Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een "ja/nee" sticker van m'n brievenbus verwijderen? Al van alles geprobeert maar ding zit muurvast.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom neem je niet een mooi stukje plakplastic om eroverheen te plakken? Bij de bouwmarkt verkopen ze de leukste soorten!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Even een fohn erop niet te heet dan wordt de lijm zacht en kun je hem verwijderen de eventuele lijmresten kun je verwijderen met "lijmrestverwijderaar" weghalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Bij de drogist kun je hele kleine flesjes sticker verwijderaar kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook verkrijgbaar bij de bouwmarkt.
Je kunt wasbenzine proberen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stomen misschien ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op deze site vind je allerlei tips:

http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=vlekken&label=Sticker

http://www.omawapsie.nl/waps_weet_raad/vlekkentips/sticker_verwijderen.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als oplosmiddelen niet werken, kun je het probleem ook andersom benaderen. Wil jij wel graag reclame in de bus? Of wil je juist helemaal niets, dus ook geen huis-aan-huisbladen?
Plak dan een Ja/Ja of een Nee/Nee sticker over de oude sticker heen. Probleem opgelost ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's een goeie! Dat wist ik niet, omdat ik altijd al bewust een Ja/Nee sticker op de brievenbus heb.
Dan denk ik toch dat al die andere manieren die hier genoemd worden, beter zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@vergeenmijniet: jawel hoor. Er zijn mensen met een ja/ja sticker op de brievenbus, meestal zelf ontworpen op een site als deze: http://www.van-sluis.nl/sticker/maaksticker.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He gelukkig, hij bestaat dus, de Ja/Ja sticker. Hoe langer ik er over nadacht hoe zekerder ik wist dat ik hem wel eens had gezien. Ik wist alleen niet meer waar
Je kunt het met petroleumether goed verwijderen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eraf branden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon je haardroger er opzetten, dan smelt de lijm en kan je die sticker er zo afhalen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wachten tot het zonnetje erop staat .Of even met de strijkbout erop en dan rustig eraf trekken .

Toegevoegd na 3 uur:
Als je andere etiketten of stickers wilt verwijderen op potten (glas of metaal) , moet je ze eerst onder waterzetten om te zien of er wateroplosbare lijm op zit .Als dat zo is , kan je ze er zo afhalen . Zoniet , warm maken boven 'n heeeel laag gasvlammetje . 100 % zeker haal je ze er dan vanaf . De achtergebleven lijm kan je met lampenolie of terpentine wegkrijgen . Maar natuurlijk niet in de buurt van het vlammetje !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met terpentine wil het vaak ook wel lukken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is geen grapje, en je hebt het vast in huis: smeer er een dikke laag pindakaas op, laat het een tijdje intrekken, en je veegt zo je sticker eraf!.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een nieuwe sticker met smileys eroverheen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is milieu vriendelijke stickerverwijderaar te koop.
Deze ruikt naar sinaasappel.
Als je deze erop spuit en enkele minuten laat zitten heb je ten eerste geen beschadigingen en je kunt het er zo vanaf vegen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
met een haardroger, daar verwarm je de kleefstof mee en dan komt ie zo mee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als eerste 'gewoon' de sticker lostrekken.
Deze Nee/Nee stickers die je gratis bij de gemeente krijgt zijn altijd op papierbasis.
Er zal dus papier en lijm achterblijven.

Dit is makkelijk te verwijderen door er de Stickerverwijderaar van bv HG op te deppen. Even inweken en poetsen maar.

Wat ook goed werkt is gewoon citroensap erop doen. Ook even inweken en ook flink poetsen.
Dan moet het weggaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding