•Als witte rolgordijnen geel worden, kan je deze het gemakkelijkste weer wit krijgen door ze in een bad te bleken
•Rolgordijnen kunnen schoongemaakt worden met een licht vochtige doek van lauw schoonmaak water. Niet te hard wrijven want dan beschadigt de beschermlaag
•Zwaar vervuilde rolgordijnen kan je als volgt schoonmaken:
◦Vul een bad met lauw warm water en voeg een niet synthetisch wasmiddel toe.
◦Verwijder vervolgens de klem aan de onderkant van het rolgordijn.
◦Rol de stof van de buis en leg het in het water zonder de stof te kreuken.
◦Vlekken kunnen dan met een doek of spons worden behandeld zonder hard te wrijven.
◦Laat de stof niet langer dan 2 uur in water hangen en zorg ervoor dat de buis niet in contact komt met het water.
◦Hang de stof als laatste volledig uit en spuit deze voorzichtig met koud water af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Katoen kan je het beste koud wassen en nat ophangen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt misschien gek maar met cillit bang. bang !!! en het vuil is weg !!

Toegevoegd na 4 minuten:
voor een flekje maar hoor

Toegevoegd na 4 minuten:
voor een flekje maar hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flekje?
Probeer of het rolgordijn simpel los is te krijgen van de buis, was de stof in de wasmachine en bevestig het weer aan de buis. Lukt dit niet, dan maak je een sopje, hang je het rolgordijn in de douche op en spuit het goed nat. Een tijd in laten trekken (evt. vlekken/randen met een borstel bewerken), dan met de douchekop afspuiten en op laten drogen. Succes ermee!