Is het uberhaupt mogelijk om een witte kraag wit te houden?

Dan bedoel ik niet met wassen (nazorg), maar preventief de kraag schoon te houden? Wat kun je er tegen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Loenie: ik wilde het niet zo lomp zeggen, maar het is wel zo.
Haar wassen en niet teveel gel, wax en ander spul erin scheelt ook.

Antwoorden (5)

Dragen wanneer het nodig is,en daarna meteen uitdoen.
Wisselen van overhemd bv,zodra het officiele gedeelte voorbij is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn hemden of blouses die een ingenaaid ander stukje stof erin hebben zitten, deze zijn meestal wel iets duurder. Ik denk dat als je hier snel last van hebt dat je bij een kledingherstelwinkel er wel een lapje in kunt laten zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn stoffen die een appretlaag hebben, dat is een vuilafstotende laag die vooral ook op tapijtvezels zitten.
Deze laag slijt op den duur en dan wordt tapijt pas echt vuil.
Vroeger war er ook appret in de handel die via het wassen of opspuiten voor een impregnering zorgde.
De antirain sprays voor leder, tentdoek ed. is in wezen ook een appretlaag.
Dus stoot zo een laag niet alleen water maar ook vuil af.
Je kunt het wat vergelijken met een waslaag op de autolak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sjaaltje om je nek en je kraag met een knoopje open houden.

Col eronder

Wit is maar kort wit. Als je je bloes hoog gesloten houdt kun je die makkelijk een dag dragen. De binnenkant zie je dan niet.

Toegevoegd na 11 uur:
Bij Singer zag ik van die overheen-leg-kraagjes. Ook nog een mogelijkheid.
Afscheiding van huidvet en transpiratie blijft altijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Talcpoeder doet wonderen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je dit verder toelichten? Talkpoeder op de huid of talkpoeder op het kledingstuk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beter is op de kleding want dan zit het meteen op de goede plaats .Talcpoeder neemt het vet op.Mijn Braziliaanse vriendin deed het op haar haar als ze geen tijd had om het haar te wassen.Dan borstelde ze het er weer uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tevreden ? laat het dan ook even weten .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmmm klinkt interessant, maar ook al doe je het op kraag, loop je dan niet de hele dag met een witte nek? En wordt het niet een rommeltje of gewoon heel licht aanbrengen op het shirt het talkpoeder?