als mijn douchebak eindelijk schoon is, kan ik er dan iets opdoen zodat hij niet meer zo snel vies wordt?

bijv iets waardoor vuil (zeepresten, kalk)minder snel hecht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
amigo
13 jaar geleden
Wat noem je precies "minder snel" of wilde je de bijv wekelijkse poetsbeurt overbodig maken.
Ik (o je, straks sta ik te boek als viezerik) maak het bad 1x per week schoon, dus met spul en een doekje etc. Tussendoor doen we niks behalve met 4 man gebruiken en als ik douche spoel ik hem met de douche wel even "na" maar ik vrees dat ik de enige ben hier die dat doet. Geheel blijft toch behoorlijk blinkend moet ik zeggen.

Het beste antwoord

Vroeger bestond er een badkamerspray die je na elke douchebeurt in je douche kon sprayen. Was wel een bekend merk, maar volgens mij bestaat het niet meer.
Ik zou zelf gewoon een plantenspuit vullen met schoonmaakazijn en elke dag even sprayen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik las een tip om de tegels in te wrijven met autowas. Daar hechten de waterdruppels niet aan. Maar je zult af en toch toch moeten schoonmaken. (-;

Toegevoegd na 41 seconden:
PS: ik bedoel de WANDtegels, niet de vloer. Anders wordt ie spekglad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon na elke keer douchen even een trekkertje door de bak halen en even naspoelen en het blijft gewoon schoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je na het afdrogen van jezelf de toch al natte handdoek ook gebruikt om even de douchebak uit te vegen, zul je hierin het meeste achter gebleven 'vuil' al meenemen en dat gaat er dan in de wasmachine weer uit.

Zo houd je met een kleine inspanning je douchebak schoon.

Dit vuil ontstaat door het herhaald opdrogen van achtergebleven resten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij de douche na het douchen droog maakt ( eerst met een trekker over de muren en deur) met een handdoek na droogt, dan heb je helemaal geen goedjes nodig om de douche kalk vrij te houden, dan blijft hij al kalk vrij en hetzelfde geldt ook voor de douchekop en kraan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laten teflonniseren net als je koekenpan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sanishield of Sealclean geven een beschermend laagje. Maar als je de vloer van de douchebak bedoelt, is dat geen optie. Die wordt dan glad, om dezelfde reden lijkt autowas mij ook niet geschikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bak uit drogen met een (oude) handdoek en eens per week, of zo, schoonmaken met een sopje groene/gele zeep. Hier zit lanoline (vettig) in en dat hecht zich op het oppervlak waardoor het water afstoot en later de eventuele kalk gemakkelijk laat verwijderen.