Hoe maak ik de afwas met 1 hand makkelijker?

Fijn he? Die sneeuw en gladheid... rechterarm (mijn goede dus) tijdelijk uit de running, net 3 kwartier gedaan over een afwasje van niets. Wie heeft tips om afwassen met 1 hand makkelijker te maken en dan met name de moeilijkere dingen als pannen enzo...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Woon je alleen?
Het lijkt me belachelijk als je met iemand anders woont en diegene laat jou met één hand de afwas doen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, tuurlijk woon ik alleen, denk niet dat iemand zo ongevoelig is om iemand anders te laten ploeteren.

Het beste antwoord

Ten eerste beterschap!
Wat je kan doen, is om eerst alles in heel heet water te laten weken. Daarna kan je het afspoelen. Vervolgens nog eens in het water leggen, met een sopje. Spoel het daarna af met lauw water. Je hebt dan eigenlijk geen borstel meer nodig. De pan kan je later met een keukenrol van binnen uitdoen. De rest zo laten drogen. succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Het beste is een beetje medelijden opwekken en eventueel met euro's rammelen, er is vast wel iemand in je omgeving die daar gevoelig voor is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou me daar niet al te druk om maken.
Spoel de boel af onder de warme kraan.
Doe alles dan in een warm sopje. Laat het even inweken.

Zorg dat het eten niet aankookt of aanbakt.
Zet een sopje in de pannen en laat dat lekker inweken.
Zet de pan op een anti-slip matje op of in het aanrecht en ga er dan met een borstel of schuursponsje doorheen.

Eventueel na het sopje de boel nog even afspoelen onder de hete kraan en dan alles ondersteboven op een theedoek of in het afdruiprek en lekker uit zichzelf laten drogen. Hoef je niet af te drogen.

Sterkte met je hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lastig probleem, ik ken het... Het allermakkelijkste is het natuurlijk als iemand anders de afwas even voor je kan doen :-) want afwassen met een hand is gewoon niet te doen. Je kunt de pan in de gootsteen zetten en borstelen, dan omdraaien en de andere kant borstelen en afspoelen. Maar daar was je vast zelf ook al opgekomen. Een troost, daar word je wel steeds handiger in. Een andere tip is om een plastic zakje om je rechterhand te doen, zodat je die kunt gebruiken als steun. (Zodat niet ieder bord uit je handen glipt). Veel beterschap in ieder geval, en ook sterkte met het snijden, douchen, aankleden enzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik wegwerpartikelen en bestel om beurten Thaise,
Chinese, Griekse, Italiaanse maaltijden tot uw herstel.
Of koop ff een vaatwasser. Appeltje Eitje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop plastic bordjes en bestek, wel zo makkelijk voor nu even. Hoef je alleen de pannen nog maar te doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek een (tijdelijke ) partner! Dan lukt het zelfs zonder(jouw ) handen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 pans gerechten zijn ook goed tegen veel afwas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
borden kun je onderin de bak laten glijden en met een sponsje schoonboenen 1 voor 1... Verder heb je van die afwasborstels met een zuignap onderaan om rechtop in de wasbak te zetten, zo kun je met 1 hand de kopjes en glazen doen... Het bestek kun je er ook langshalen... Als je de afwas eerst even laat weken hoef je niet teveel kracht te zetten op aangekoekte restjes, die zijn dan al losgeweekt...

Heel veel succes!