Als ik handdoeken en bijpassende washandjes koop verkleuren de washandjes heel snel. Hoe kan dit gebeuren?

Ik was altijd de was volgens het label en dan de witte was bij de witte etc. Handdoeken en washandjes bij elkaar in. Nou valt het me al jaren op dat de washandjes (met name als er qua kleur veel wit in zit) deze heel snel vaal of zelfs een grijze waas hebben. Net of ze niet schoon zijn of in een donkere was zijn meegewassen (dit is dus niet zo!). De handdoeken daarintegen blijven heel mooi. Ik heb alle witmiddelen al gebruikt. Wie weet raad? De handdoeken was ik altijd op 60 graden, economisch programma.

13 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

Herkenbaar probleem.

Dat kun je helaas niet voorkomen. Het heeft te maken met het feit dat washandjes gebruikt worden op een vieze huid. Je boent je lichaam ermee en zo komen er huidschilfers en vuil in het washandje. Het gebruik van doucheschuim zorgt er ook voor dat washandjes sneller 'slijten'. Washandjes worden relatief ook vaker gewassen dan handdoeken.

Een handdoek daarentegen gebruik je alleen om je schone lichaam mee af te drogen.

Ik was alle washandjes en handdoeken altijd op 95 graden. Zo blijven ze enigszins een beetje mooi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat er op washandjes meer zeep terecht komt. Als je een washandje gebruikt, doe je er zeep op, en dat wrijf je er ook nog eens diep in. Met de handdoek doe je dat niet. Doe je nu het washandje en de handdoek in de wasmachine, dan zit er in het washandje al veel meer zeep dan er in de handdoek zit.

Na gebruik het washandje zeer goed uitspoelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
ligt er misschien aan dat je op je washand zeep doet om je te wassen en dat zal waarschijnlijk de stof aantasten...
een handdoek droog je je eigen alleen..
leg ze een keer in reckitt blauw daar worden ze weer mooi wit van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steenuiltje
13 jaar geleden
Ja ook al geprobeerd ........ zucht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
De washandjes verkleuren op een andere manier dan de handdoeken, omdat de washandjes op een andere manier gebruikt worden.

Met de washandjes schuurt u over uw lichaam en waarschijnlijk sopt u de washandjes ook nog eens flink in met een douchegel. Dit maakt dat de washandjes meer slijten dan handdoeken. Door de slijt laat een deel van de verf, waarmee het washandje oorspronkelijk gekleurd is, los. Dit veroorzaakt de verkleuring. Komt dus niet direct door de manier waarop u wast in de wasmachine.
13 jaar geleden
kook je witte was eens, of schakel over op kalk vrij water en voeg voldoende verzachter toe aan je was

Toegevoegd na 2 minuten:
of leg ze 's morgens effe "op de bleek" in het nog bedauwde gras