bestaat deze soort wasmachine?

mijn wasmachine ging vorige week stuk. Nu zoek ik een wasmachine met droogfunctie, maar dan wel met een condensatiesysteem (dus zonder afvoer). Niet dat ik altijd mijn was wil drogen maar soms in de winter is mijn appartementje te klein voor een droogrek omdat alles dan veel trager droogt. En dan is een droogfunctie wel handig...
maar ik vind nergens een wasmachine die dergelijke soort droogfunctie heeft..

Toegevoegd na 13 uur:
ter verduidelijking met zonder afvoer bedoel ik dat ik geen gat in de muur hoef te kappen om de stoom uit de droogautomaat via een dikke buis te laten ontsnappen...
Dus geen waterafvoer zoals op de wasmachine, maar een stoomafvoer....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een condensatie-systeem heeft ook een afvoer nodig, lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja maar die voert het water hetzelfde af als de wasmachine
en de rest wordt opgevangen in een bak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@mmm: Kan ook zonder.
@stalckystone: Ik heb zo'n ding gehad. Het duurde uren voor de was droog was. Werkte niet. Dat is wel 6 jaar geleden. Misschien is er een moderne versie die beter is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon op marktplaats kijken naar een was-droog combi, heb erzelf ook eentje....
Enigste wat ik eraan hoef te doen, is af en toe het filtertje los te draaien en schoon te maken..
Makkelijk ding...wast en droogt goed...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nadeel is, als je een volle wasmachine draait, je dan alles in 2 keer moet drogen...
Of je moet de hele dure combi`s aanschaffen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je droogt, word het water gewoon weggepompt via de afvoer...

Het beste antwoord

Op Wasmachines.nl vind je een heleboel was droogcombinaties. Ook heb je de mogelijkheid om op alle specificaties te kunnen zoeken. Misschien heb je hier iets aan.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

dan zal het niet bestaan, je kan ook boven op je wasmachine een kleine droger plaatsen dat kan wel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die bestaan gewoon. Bijna elk merk heeft er wel een soort van. Op de site kan je vergelijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik heb een was droog combi gehad van AEG. Er kleven een hoop nadelen aan zo n machine. Het apparaat is snel versleten omdat je hem dubbel zoveel gebruik. Daarnaast is het een kleine wastrommel waarvan je ong maar de helft erna kan drogen. Ik zou er niet weer eentje kopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hej!

Ik heb in de jaren 90 een Candy wasmachine gekocht die een was en droogfunctie had. Je kunt maar een halve wastrommel drogen en het duurde ontzettend lang om dit te drogen. In de winter droogde ik de sokken en ondergoed erin, omdat ik te lui was om dit op te hangen. Ik heb, toen mijn wasmachine aan vervanging toe was, een gewone wasmachine gekocht en een paar jaar later pas een droger. Maar ik had een hele grote zolder waar ik de was kon ophangen, terwijl jij duidelijk af en toe de was wil drogen in de winter. Misschien dat je beter een kleine wasdroger kunt aanschaffen? Electrolux heeft er eentje voor 3,4 kg, maar ik neem aan dat er ook andere fabrikanten zijn die wat kleinere drogers produceren.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, Miele heeft zoiets. Kan je ongeveer 3 kilo was per keer in wassen en daarna drogen. Bij de leverancier weten ze meer uiteraard. Hij is nogal duur.

Toegevoegd na 1 minuut:
maar wel goed.

Toegevoegd na 11 uur:
Het is een machine zonder afvoer met een slang door de muur. Ik heb hem niet zelf maar bij iemand anders heb ik er in de zorg mee gewerkt. Miele. Hij stond in de badkamer. Prima apparaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja die bestaan nog zeker wel. Er zit namelijk een geïntegreerde droog functie in. Het overtollige water (condens) wat van je kleren afkomt tijdens het drogen gaat via de afvoerslang. Houd er wel rekening mee dat het vele malen langer duurt voordat je kleren droog zijn dan als je ze via een condens droger droogt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zelf heb deze zie bron. en ben daar tevreden over en hij was niet overdreven duur.

Maar wacht even ik snap iets niet, wil je nu wel of geen stoom afvoer?

Het apparaat wat ik heb heeft 1 afvoer, wat je zowiezo nodig hebt voor een wasmachine het vocht/water wat bij de droog functie vrijkomt word ook via deze afvoer afgevoerd, dus...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet doen ik heb het ding gehad vond het niks
was nog van een goed merk ook duurde erg lang en de
volgende was moet je langer wachten drogen was niet zo als een echte droger ik zou zeggen neem een centrifuge met hoge toerenteller dan is het al bijna droog