Zorgt een oude CV ketel voor meer energieverbruik?

een jaar geleden
in: Energie
1.7K
ronron1212
een jaar geleden
Een oude cv verbruikt meer gas dan de nieuwe modellen.

Antwoorden (1)

Door de vervanging van je oude cv-ketel ga je flink besparen op de stookkosten. Een nieuwe verwarmingsketel verbruikt gemiddeld 15% tot 20% minder energie dan een oude cv-ketel.
een jaar geleden
Utrecht
een jaar geleden
Dat ligt er al wel aan wat de oude ketel dan is.
Het wordt door de fabrikanten en installateurs graag voorgespiegeld dat je met een nieuwe ketel tientallen procenten gaat besparen. Maar als je oude ketel ook al een HR ketel is, is er nog maar weinig extra efficiently haalbaar.
Jaren geleden gingen mensen over van een conventionele ketel, geiser of boiler naar een VR ketel. Of van een VR naar een modernere HR combiketel. Intussen is HR alweer zo lang beschikbaar dat je van HR naar HR gaat. Dan bespaar je niet meer zoveel.
Dus wat voor model CV ketel heb je nu?