Wat kan dit energieverbruik zijn tijdens de vakantie (ondanks dat alles uit staat m.u.v. koel/vriescombinatie)?

Alles wat uit kon heb ik uitgezet (lichten, router, etc. etc.). Via software heb ik inzicht in mijn verbruik. Nu zie ik dat energie verbruikt is op regelmatige basis. Wat kan dit zijn?

Het enige wat ik kan bedenken is koel/vriescombinatie, close-in-combinatie/boilertje keuken, cv

Weet iemand wat de regelmatig terugkerende structuur van het verbruik kan zijn (zie afbeeldingen)

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Energie
2.1K
Edraket
2 jaar geleden
Het eerste wat je moet doen is het afschakelen van de gebruikers die je zelf noemt.
Dan is je probleem wellicht opgelost.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Edraket: wat betreft je oplossing om koel/diepvries uit te schakelen. Zie je het gevolg daarvan al voor je? Lekkere kliederboel zal het worden. En alle wat is ontdooid kan vervolgens weggegooid worden. Lijkt me dus goed advies Dank SimonV en KeesWim voor jullie antwoord. Het geeft me een/ meer richting aan.
Utrecht
2 jaar geleden
@Keeswim: er is geen gasverbruik volgens de grafiek. Verbruik is 0.
De getrokken lijn is de buitentemperatuur (zonder Y-as).

Antwoorden (1)

Het zou de close-inboiler kunnen zijn die regelmatig aanslaat. Het verbruik komt hier ongeveer mee overeen.
(Wat de opvallende pieken betreft)
Toegevoegd op 07 september 2021 11:28: tekst
2 jaar geleden
Utrecht
2 jaar geleden
Ik denk ook dat het de boiler is. Koelkasten/vriezers hebben een veel lager vermogen dus geven niet zo'n piek. Is makkelijk te testen als je de stekker van de boiler er eens een nacht uit haalt.
Ik heb hetzelfde maar dan met gas: de HR-combiketel stookt elke 2 uur even om het waterreservoir op temperatuur te houden.