Hoe komt het dat de radiator in de woonkamer alleen warm wordt als de thermostaat boven de 30 graden gezet wordt?

Onze radiator in de woonkamer blijft koud. We hebben alles ontlucht en water bijgevuld. De druk is goed. De radiator in de woonkamer blijft koud. In de rest van het huis doen de radiatoren het wel. We hebben alle radiatoren al uitgezet en alleen de radiator in de woonkamer aan. Ook toen deed hij het niet. Als laatste hebben we de radiator boven de 30 graden gezet en nu doet de radiator het eindelijk. Maar zodra we de radiator naar een normale verwarmingstemperatuur terugzetten (22 graden) gaat de radiator in de woonkamer weer uit (en de rest wel).
Heeft iemand een idee, naast de dingen die we al geprobeerd hebben?
Groetjes, Bianca

3 jaar geleden
in: Energie
1.7K

Antwoorden (1)

Als ik het verhaal goed lees, dan heb je het over een radiator met thermostaatkraan. Ik vermoed dat het thermostaatgedeelte defect is, dat de kraan alleen opent wanneer de hoogste stand is ingesteld (een soort nood-kraan).
3 jaar geleden
vandecorput
3 jaar geleden
Ja, klopt. Het is een radiator met een thermostaatkraan. Ik heb die knop er ook al afgehaald. Want ik had ergens gelezen dat je het pinnetje wat moet kunnen indrukken een paar millimeter. (maar ik weet niet of dat klopt trouwens)
Het pinnetje kan niet ingedrukt worden trouwens.
Utrecht
3 jaar geleden
Je moet geen thermostaatkraan gebruiken in de woonkamer.
Je regelt de woonkamer met de thermosaat (aan de muur) die de ketel aanstuurt. Met de thermostaatkranen 'knijp' je de radiatoren in de andere kamers op zo'n manier dat die eerder op temperatuur zijn dan de woonkamer. Op deze manier blijft de ketel stoken tot (ook) de woonkamer warm is.
vandecorput
3 jaar geleden
Normaal (en nu ook) staat de thermostaatkraan draaiknop (van de radiator) altijd helemaal open gedraaid. Daar zijn we niet aan geweest.