Vanaf wanneer mogen wettelijk geen cv ketels meer verkocht worden?

4 jaar geleden
in: Energie
37.1K

Het beste antwoord

Er komt geen verbod op de verkoop van cv-ketels (Oorspronkelijk zou er een verbod op 1 januari 2021 ingaan).
Wel wordt nu sterk geadviseerd ketels te verkopen in combinatie met duurzame alternatieven als energiezuinige (hybride) warmtepompen.
Na 2025 wordt gekeken of een algeheel cv-ketelverbod alsnog noodzakelijk is.
4 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is, vandaag, vrijdag 4 oktober 2019, nog niet helemaal duidelijk.

Op deze website https://www.klimaatakkoord.nl/gebouwde-omgeving/vraag-en-antwoord/cv-ketel-vervangen vind je hierover alleen deze vraag (met antwoord):

'Kan ik mijn oude cv-ketel nog vervangen door een nieuwe cv-ketel?

Wanneer uw cv-ketel nu aan vervanging toe is, kunt u uiteraard nog een nieuwe cv-ketel kopen, maar u kunt er ook één huren of overwegen om nu al te kiezen voor een duurzamer alternatief. Voor meer informatie kunt u terecht op iedereendoetwat.nl.

Is uw cv-ketel nu nog niet aan vervanging toe, dan is een logisch moment om na te denken over een alternatief als u gaat verhuizen, verbouwen of renoveren. U kunt ook wachten tot uw wijk aan de beurt is voor verduurzaming. Uiterlijk eind 2021 maken alle Nederlandse gemeenten bekend met welke wijk de gemeente in welk jaar met de verduurzaming aan de slag gaat.'