Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Trekken elektrische deuropeners ( rolstoeler ) continu stroom?

Verbruik is met 2 personen gelijk aan gezien met 6 personen en nee mijn buurman heeft geen wietplantage.

4 jaar geleden
in: Energie
3.4K
HeerVoldemort
4 jaar geleden
Kan het zijn dat je oude apparatuur bezit? Denk bijvoorbeeld aan een vrieskist van 20 jaar oud... En was het verbruik altijd al hoog of pas sinds kort.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ze staan continu onder spanning en er loopt een stroom door het apparaat. Het resultaat daar van is vermogen en dat moet u betalen aan uw energieleverancier.

Echter is het vermogen niet continu gelijk. Als het apparaat alleen scant of u er aan komt, dan kost dat minder vermogen dan wanneer het apparaat de deur open draait.

Dit is een antwoord op een deel van uw vraag, maar het is eigenlijk niet relevant. U wilt weten of de deurdraaiautomaten in uw huis veel energie verbruiken als verklaring voor uw hoge energierekening.

Op internet heb ik gevonden dat het maximale vermogen (bij bewegen) van een gemiddelde draaideurautomaat ca. 100 Watt is. U kunt zo'n deur 10 uur heen en weer laten wapperen en dan heeft u 1 kWh aan energie verbruikt. Dit kost u na 10 uur ca. 0,22 cent.

Scannen of u er aan komt is verwaarloosbaar.
0,22 Euro bedoel ik. ;-)

22 cent.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 22 juni 2019 15:43: tekst
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding