Kan mijn gaskachel met een open systeem omgebouwd worden naar een gesloten systeem?

De kachel haalt de zuurstof nu rechtstreeks uit de woonkamer. Moet dus nu altijd een raam wat open laten staan.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Energie
3K
ronron1212
5 jaar geleden
Altijd een raam open laten staan?

Antwoorden (1)

Nee, daarvoor moet bijna elk onderdeel van je haard aangepast worden en kun je dus beter een andere kopen. Gaskachels zijn zowel nieuw als tweedehands goed verkrijgbaar.
Behalve de kachel zelf, zul je ook het rookkanaal moeten vervangen door een dubbelwandig systeem waardoor zuurstof kan worden aangevoerd.