kan een oliekachel (petroleum) omgebouwd worden naar propaangas?

waarschijnlijk moet ik overschakelen. ben me vast aan het orienteren.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Energie
1.6K

Antwoorden (1)

In theorie kan dat, maar het is waarschijnlijk goedkoper (in eenmalige kosten en in stookkosten) om een gaskachel te kopen die is ontworpen om zo efficiënt mogelijk te verwarmen op gas. Die apparaten zijn ook tweedehands goed verkrijgbaar.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Waar en hoe is dat ombouwen dan mogelijk? Een andere kachel op propaan die ook nog op mijn rookkanaal past is niet 123 te vinden
Inekez1
5 jaar geleden
Een kachel laten ombouwen naar gas is niet iets waar dagelijks vraag naar is. Een gashaardenmonteur (een monteur is iets anders dan een installateur!) zou dat kunnen. Het is wel maatwerk en dus duur. Aanpassen van het rookkanaal is misschien dan goedkoper. Eventueel een andere plaats voor de kachel overwegen zodat een nieuw rookkanaal door de gevel gemaakt kan worden en je een standaard gevelkachel kunt plaatsen.