Hoe kom ik van het gebruik van aardgas af?

Ik woon in een huurhuis gebruik 8m3 gas per jaar, nu wil ik van het gas af,wil ook groningen helpen alle beetjes helpen, nou vergeet het maar kost een hoop en loopt over zoveel schijven,
Is niet te geloven,
Wie weet raadt

5 jaar geleden
in: Energie
1.6K
ronron1212
5 jaar geleden
Hoezo loopt dat over veel schijven? Waar gebruik je het gas voor huisverwarming en koken?
ronron1212
5 jaar geleden
Je gebruik is klein dus je zal er wel niet op stoken
tinus1969
5 jaar geleden
Wat moet er concreet veranderen in jouw huis?
klep
5 jaar geleden
Het is niet te geloven over hoeveel schijven het loopt en wat het kost, Ik kook er enkel op
klep
5 jaar geleden
Gewoon afsluiten maar gaat en kan niet
LeonardN
5 jaar geleden
Huur je bij een woningbouw?
SimonV
5 jaar geleden
Ik snap niet waarom er afgesloten moet worden. Alleen koken op elektra lijkt me toch voldoende?
ronron1212
5 jaar geleden
Je betaald vastrecht als aangesloten bent
LeonardN
5 jaar geleden
@SimonV Dat dacht ik eerst ook, maar dan blijf je wel vastrecht betalen. Dat is per leverancier verschillend maar kan oplopen tot 70 eu per jaar.

Antwoorden (1)

Als je er alleen maar op kookt zoals je in je reactie schrijft wat heb je dan met al die je moet het namelijk zelf doen. Je gaat dan gewoon koken op elektra dat zal je zelf moeten kopen en laten aansluiten heb je verder niets met schijven te maken. Daarna vraag je het gas bedrijf je gas te laten afsluiten. Er zijn meerdere producten te verkrijgen voor elektrische te koken.
https://www.enexis.nl/consument/aansluiting-en-meter/aansluiting/afsluiten-en-heraansluiten/afsluiting-op-verzoek
op de website van enexis staat duidelijk
Afsluiten op verzoek regelen

Een afsluiting van uw gas- of elektriciteitsaansluiting vraagt u aan via onze klantenservice Consument. U ontvangt binnen 5 werkdagen een bevestigingsbrief van uw aanvraag. Daarna nemen wij binnen 10 werkdagen contact met u op om een datum te plannen waarop wij langskomen om af te sluiten. Dat je daarvoor moet betalen is duidelijk.
Toegevoegd op 01 september 2018 09:51: tekst
5 jaar geleden
klep
5 jaar geleden
Als je wil afsluiten gaat niet, je moet over zoveel schijven, heb het geprobeerd kost wat maar wil er graag voor betalen, maar als het gaat blijf je nog je leven lang betalen
ronron1212
5 jaar geleden
Ik kook al bijna 15 jaar op elektra en heb altijd in alle woningen het gas laten afsluiten. Wordt het verzegeld en klaar dit doe je bij je leverancier.
LeonardN
5 jaar geleden
@klep
Kan je even een duidelijker beeld schetsen waar je exact tegenaan loopt. Je belt het gasbedrijf, je geeft aan dat je afgesloten wil worden en dan zeggen zij:.....
klep
5 jaar geleden
Ik huur bij een Woningcorporatie
TurfGraver
5 jaar geleden
1 schijf volgens mij.
Voorbeeld, Enexis:
Een afsluiting van uw gas- of elektriciteitsaansluiting vraagt u aan via onze klantenservice Consument. U ontvangt binnen 5 werkdagen een bevestigingsbrief van uw aanvraag. Daarna nemen wij binnen 10 werkdagen contact met u op om een datum te plannen waarop wij langskomen om af te sluiten.
Dan nog even 121,45 euro aftikken en klaar.
klep
5 jaar geleden
Is nieuw gas kan er niet af voor 12 maanden en daarna gewoon gas afnemen en anders de meter er uit maar ben geen eigenaar dus gaat niet afsluiten kost geld geen bezwaar, maar moet na 12 maanden weer aansluiten
LeonardN
5 jaar geleden
Als je huurt haal je jezelf een hoop op de hals. Zelfs als je het voor elkaar krijgt moet je ook weer aan laten sluiten als je de woning verlaat. De meeste woningcorporaties zullen gewoonweg niet instemmen met het idee.
ronron1212
5 jaar geleden
Waarom moet jij na 12 maanden weer aansluiten dan ga je verhuizen? Doe het dan in je volgende huis direct.
klep
5 jaar geleden
Dan loop je achter , op 28-en 29 augustus gebeld met enexis is er een nieuw beleid
de kosten geen bezwaar
ronron1212
5 jaar geleden
Je blijft zo vaag wat is dan dat beleid waar loop jij dan tegen aan?
ronron1212
5 jaar geleden
Als jij geen gas wil dan wil je dat niet niemand kan je verplichten gas af te nemen.
LeonardN
5 jaar geleden
@klep Je bent enorm slecht te volgen. Wat is het "nieuwe beleid" dan? Waarom doe je zoveel moeite als je in een huurhuis woont en toch weer opnieuw aan zal moeten sluiten? Wat denk je ermee te winnen? Een paar kuub gas die jij voor een paar euro wegkookt terwijl je honderden euro's moet betalen voor afsluiten en later weer aansluiten?
ronron1212
5 jaar geleden
Ik zie het probleem niet
https://www.enexis.nl/consument/aansluiting-en-meter/aansluiting/afsluiten-en-heraansluiten/afsluiting-op-verzoek
ronron1212
5 jaar geleden
In het nieuwe beleid staat duidelijk
Afsluiten op verzoek regelen Een afsluiting van uw gas- of elektriciteitsaansluiting vraagt u aan via onze klantenservice Consument. U ontvangt binnen 5 werkdagen een bevestigingsbrief van uw aanvraag. Daarna nemen wij binnen 10 werkdagen contact met u op om een datum te plannen waarop wij langskomen om af te sluiten.