Is de installatie van een gebruikte slimme thermostaat ICY3825 mogelijk zonder registratie?

In de veronderstelling dat ik alleen een HUB en een slimme thermostaat nodig heb om via internet mijn CV te kunnen bedienen, heb ik deze 2dehands aangeschaft.
Het begon al dat ik mij moest registreren en omdat ik deze slimme-set 2dehands had aangeschaft, kost mij dat €15,- aan administratiekosten.
Nu was ik toch echt in de veronderstelling dat ik de HUB op internet aan zou sluiten en dan via een nog te zoeken app, op afstand mijn CV kan bedienen.
Zit er ik nu naast of is dit gewoon mogelijk zonder te registreren?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Energie
1.7K

Antwoorden (1)

Helaas.....

Het lijkt of je via de app op je telefoon de thermostaat bedient, maar feitelijk instrueer je slechts een computer van de leverancier, die vervolgens op zijn beurt feitelijk je thermostaat bestuurt.

Dat zou best anders kunnen, maar de leveranciers willen dat niet. Nu krijgen ze mooi alle data op hun systemen binnen en data is ook geld waard.
Dat ze jou ook nog eens €15,- aan administratiekosten af kunnen troggelen is een mooie bonus voor hen. Zo verdienen ze ook nog wat aan de handel in 2e hands apparaten.

Probeer bij de vorige eigenaar eens of je de inloggegevens kan krijgen. Dan kun je wellicht de accountgegevens aanpassen naar jouw gegevens.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De rotzakjes ;)