Wat ben je ongeveer maandelijks kwijt aan gas/water/licht in een huurwoning 2 personen?

Ik ben mij aan het oriënteren, voor huurwoningen. Nu is het meeste exclusief en vraag ik mij af: wat zijn ongeveer de bijkomende maandelijkse kosten per maand voor 2 personen?

5 jaar geleden
in: Energie
3.8K
ronron1212
5 jaar geleden
https://goedkopeenergieengas.nl/energie/kosten-gas-water-licht/ zal rond de 120 en de 130 euro per maand liggen
Erna55
5 jaar geleden
Bij het nibud kun je de gemiddelde energiekosten van verschillende woningtyoen en gezinssamentellingen vinden.
https://www.nibud.nl/consumenten/energie-en-water/?doing_wp_cron=1530181275.6526000499725341796875

Antwoorden (2)

Moeilijk schatten misschien ca.200 euro gas/licht/water.
Douche je elke dag 3 keer of (veel) minder? .
Is wel afhankelijk van meer. Hoeveel elektrische apparaten zijn er, branden jullie lampen in alle kamers, staat de cv in elke kamer aan? Magnetron, droger, tv, pc's ...nou ja, je kunt trouwens de energieleverancier bellen die hebben een lijstje met prijzen/elektrische apparaten. Koop je iets nieuws kan je altijd informeren hoeveel het meer in verbruik gaat schelen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ronron1212
5 jaar geleden
Dat is erg duur voor een gewone flat
Dat is de prijs van een groot hoek huis
Gas is meestal nodig om het huis te verwarmen. Verder wordt warm water ook vaak met gas verwarmd en heb je gas nodig als je een gasfornuis hebt. Het gasverbruik blijkt vooral afhankelijk te zijn van het type woning waarin je woont. Het aantal personen doet er minder toe. Dit is juist van invloed voor het verbruik van elektriciteit en water.

Nibud:
Gaskosten tussenwoning: 95 euro (hangt natuurlijk ook van aantal kuubs en mate van isolatie af)
Elektriciteitskosten: 2 personen 46 euro
Waterkosten: 2 personen 14 euro

Totaal ongeveer 155 euro per maand.