Hoeveel lumen nodig voor slaapkamer?

Welke hoeveelheid lumen heb je nodig voor een slaapkamer van ongeveer 12 vierkante meter? En welke lamp is beter; een verstelbare of niet verstelbare plafondlamp?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Energie
2.5K
Erna55
6 jaar geleden
Daar is zo geen antwoord op te geven ...
Wat wil je allemaal doen op je slaapkamer ?
Lees je in bed ? Heb je er een bureau? Wil je goed zicht in je kleerkast ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik wil aan mijn bureau kunnen werken.
paulus811
6 jaar geleden
Als je aan je bureau wilt werken is het niet zo van belang dat de kamer 12 vierkante meter is. Ik zou een mooie plafondlamp plus een leuke bureaulamp kopen. Met een plafondlamp alleen zit je waarschijnlijk in je eigen schaduw te werken en dat is niet prettig.

Antwoorden (1)

Ik ben net in een studentenkamer van 12m2 gaan wonen en heb twee dimbare spotjes van elk 400 lumen aan het plafond. Op vol vermogen is dat al erg fel. Voor de sfeer zou je aan 100 lumen al genoeg hebben.