Kunnen je buizen kapot gaan als het te koud is geworden en je de verwarming uit hebt staan?

6 jaar geleden
in: Energie
1.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het wordt nooit zo koud in huis dat leidingen kunnen stuk gaan door bevriezing.
TurfGraver
6 jaar geleden
Moet je opletten hoe koud het op den duur in huis kan worden als je de verwarming uitzet.

Antwoorden (1)

Natuurlijk, als de buizen vol met water zitten en bevriezen, zet het water/ijs uit en scheurd de buis, daar heb je denk niet meer dat een paar graden onder nul voor nodig. Zonder water heb je geen probleem. Als de leidingen warm zijn natuurlijk ook niet.