Slijper KG75 Black & Decker Moeilijk de buitenste flens te verwijderen; bij alle schijven. Helpt een fijn plastiekplaatje tussen schijf en flens ?

Ter info het triestige antwoord van de fabrikant

Beste klant ,

Bij gebruik van onze schijven hebben we zo een probleem nog niet
vastgesteld

Groeten ,
Luc Herrent
Customer Service Agent Benelux
* Website: www.2helpU.com

Toegevoegd na 6 dagen:
Beste manier is de oude manier (zoals in de tijd zonder vergrendelingspal) :
- steeksleutel op de as achter de schijf
- en speciale sleutel op de buitenste flens

De beide sleutels in tegengestelde zijn draaien.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://service.blackanddecker.nl/PDMSDocuments/EU/Docs//docpdf/kg75_eur.pdf

Antwoorden (4)

Ik heb een Bosch slijpschijf en herken je probleem.
Na gebruik van de slijper moet ik enige kracht uitoefenen om de flens los te krijgen. En dat is tot heden altijd nog gelukt, gewoon met de bijgeleverde sleutel.
Een plastic plaatje zou ik er niet tussen doen, gaat de schijf waarschijnlijk slippen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou ivm de veiligheid geen modificaties gaan doen. Wel zou je de arm van je sleutel kunnen verlengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat werkt zeker, doe ik ook altijd als ik ze weer eens niet loskrijg..., puntje d'r bij.
Als Black en Decker dit probleem nog niet eerder heeft vastgesteld bedoelen ze natuurlijk dat u de machine met schijf naar hen toe moet zenden om het probleem wel vast te stellen. Als u de machine bij de dealer /winkel afgeeft ter reparatie krijgt u meestal in een week weer terug.
Een plastiek plaatje zou ik u niet adviseren. De schijf draait met zo'n geweldige snelheid dat hij zeker gaat slippen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een haakseslijper betreft,zet dan de sleutel in de flens en geef met bijvoorbeeld een hamersteel een felle tik op de sleutel in de losdraai richting ( losschrikken ).
Maar er zit meest ook een vergrendelinks pal achter de flens,druk deze pal eerst in!
Moet lukken succes.