Welke verfspuit (Wagner?) kan ik het best gebruiken voor verven van deuren & muren, binnen en buiten? Wat zijn je ervaringen?

Wil het zelf eens proberen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.1K

Het beste antwoord

Een Wagner is -bij toepassen van de juiste spuitnippel- geschikt voor de meeste verven.

Het goed spuiten van met name deuren, maar ook van muren, vraagt de nodige oefening om een strak resultaat te bereiken. Je moet de spuit rechtstandig langs het oppervlak werken en kunt niet 'wapperen'.

Als je al gaat spuiten, dan kan je dit het beste in een lege ruimte doen, waar de vloer nog afgewerkt moet worden (tapijt, parket etc) en de spuitnevel géén kwaad kan.

Spuit je binnenshuis (maar ook buiten) dan moet je veel en strak afplakken wat de nodige tijd kost. Het één (deuren) zal eerst goed moeten drogen voor je het ander (muren) gaat spuiten, met name daar waar het aan elkaar grenst.

Is een spuit voor het spuiten van deuren redelijk te vullen (2 liter = 20 m2 = 10 deurkanten), voor muren zal je veel vaker bij moeten vullen (2 liter = plusminus 14 m2 = 5 á 6 strekkende meter bij 2.5 meter hoogte). Daarnaast is het bij muren lastiger rechtstandig te blijven spuiten (trap op en af) en zal je de 2 liter inhoud nooit kunnnen benutten. Wordt op den duur ook zwaar om mee te werken.
Bijvullen moet vlot gebeuren om aandrogen te voorkomen.

Bij rust (pauze) of veranderen van verfsoort moet je spuit goed reinigen en / of voorkomen dat de spuitmond verstopt raakt door indrogen van de restverf in slangen en spuitmond.
Na gebruik zeer zorgvuldig reinigen om bovenstaande redenen.

Kortom: naar mijn mening is schilderen en rollen veel praktischer (en wellicht sneller) dan spuiten, zeker als je (nog) niet bedreven bent in spuiten !?

Succes met de keuze !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Deuren spuiten. Ik zou er zeker binnen niet aan beginnen, of je moet een hele goeie afzuiginstallatie hebben. De spuitnevel komt overal op zitten, je meubilair , de ramen, de vloerbedekking. Alles.
Als je de deuren er uit haalt en buiten spuit, kan het wèl, maar zorg er dan ook voor dat je ver genoeg van je huis weg bent en de wind goed zit.
Zelf heb ik alleen ervaring met spuitbussen, en dat gaf al zoveel rommel dat ik niet verder ben gegaan.
jc54
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en buiten waait er stof en zand op
geeft ook geen strak resultaat maar misschien is het een volledig lege kamer, als ze de muren en deuren wil spuiten. en dan verziek je niks
alleen is het plafond dan ook meteen gedaan...
Begin er niet aan, zeker als je geen ervaring hebt. Het resultaat zal bedroefend zijn.