Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Dubbelglas is "lek". Wat nu ?

Van mijn voorraam is het dubbelglas lek. Er zit allemaal condens tussen. Het is een grote ruit. Het zit niet in de verzekering en ook niet in de garantie omdat de ruit ouder is dan 10 jaar.
Wat kan ik hier ZELF aan doen ? De ruit zelf is verder helemaal goed, geen bartsjes ofzo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hier kan je zelf niets aan doen.
Dubbel glas heeft tussen de twee glasplaten een speciaal gas zitten (Dus niet lucht of vacuum) die voor een groot deel de isolaerende werking bepaald. Door je lek is dat gas nu vervlogen, en kan je beter een nieuwe ruit [laten] zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Helaas, een dubbelglas raam wat lek is, is niet te repareren en je isolatie ben je in feite kwijt.
Je zal een nieuwe moeten bestellen, en natuurlijk liefst voor de winter begint...

Toegevoegd na 1 minuut:
ik snap dat dat haast onnodig lijkt met een ongebroken ruit, maar de dubbele isolatie is echt weg nu. Ik heb het zelf meegemaakt en het kon mij toen niet veel schelen... tot de nota kwam voor het stoken over de winter...

Dus ik raad u echt aan alvast een nieuw raam te bestellen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar is zelf niets meer aan te doen Je zult de ruit moeten laten vervangen.

Maar ik begrijp dat je toch een poging wilt doen. Dat heeft geen zin, want als je bijvoorbeeld zou proberen om het vocht te verwijderen door 2 openingen in de ruit te maken en het vocht te verdrijven verdwijnt het isolerend vermogen van de ruit ook. Dus gewoon vervangen die ruit. Zeker voor het winter wordt. Nieuwe ruit heeft ook nog een betere isolatiewaarde dan een ruit van 10 jaar oud.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als een vriend/vriendin heel per ongeluk een ladder er tegen aan laat vallen zit het in hun WA verzekering.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dubbel plakken zou ik zeggen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit niets anders op dan de ruit te vervangen. Repareren kan niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon een schilders/glaszetbedrijf bellen,er zit niets anders op
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding