Wat kan mijn dochter van 11 doen al ze zich verveeld?

Mijn dochter van 11 verveeld zich heel erg in de vakantie, mijn vraag is dus als volgt. Wat kan mijn dochter van 11 doen al ze zich verveeld?

Weet jij het antwoord?

/2500

deze site doorzoeken op vragen zoals 'Ik verveel me, wat moet ik doen'

- Geld bijverdienen door auto's te wassen, gras te maaien, honden uit te laten, etc. - Met haar vriendinnen naar een pretpark of een leuke film. - Zich nuttig maken in het huishouden of haar groene vingers voor zich laten spreken. - Account maken bij GV en nuttige antwoorden aan anderen verstrekken. - Lekker zwemmen in een zwembad of aan zee. - Leren koken en daardoor moeder werk uit handen nemen. - Verdiepen in goede boeken. - Haar kamer veranderen in een nieuwe stijl (i.v.m. haar leeftijd). - Leuk feestje organiseren met al haar vriend(inn)en, met een heerlijke barbeque.

Bronnen:
ervaring met meer van dit soort vragen

Het is helemaal niet erg wanneer een kind zich verveeld, want door verveling ontstaan de leukste spelletjes of andere bezigheden die ze uiteindelijk zelf gaan bedenken.

Met vrienden afspreken. Computeren. Spele.nl Tv kijken Koop tijdschriften voor haar.

Laat haar zelf uitzoeken wat ze kan gaan doen ipv voor haar te denken. Daar wordt je eens stuk creatiever van. En als ze daar n half uur over doet is er weer n half uur om ;) Misschien is er in je gemeente nog n kindervakantieweek, dat scheelt al

Ze kan op de computer gaan spelen ... op verschillende sites zoals : Spele.nl,Spelletjes.nl,elkspel.nl enz.. Maar je kan ook gewoon iets leuks met haar doen als er tijd is, naar een pretpark gaan ofzo.Of gewoon boeken voor haar kopen (als ze van lezen houd) of tijdschriften.En je kan natuurlijk ook gewoon is een keer samen met haar shoppen,en haar gewoon verwennen .. en gewoon vragen wat ze wilt kan ook, dan gaat het op haar manier...

- Zwemmen -afspreken met vriendinnen -samen een fietstocht -samen eten koken -naar de film -pretpark -cursus kunst etc. -lasergamen,squashen,karten

Ze kan gaan Gamen, doe ik ook. Kheb niet veel beters te doen...

Stuur haar naar een vakantiekamp is altijd leuk!

Nou ja, zoek het antwoord eens in jezelf!!! Ga met haar spelen, of iets leuks doen. Waarom laat je haar over op haar lot? Een 11 jarige (eigenlijk ongeacht de leeftijd) vind het heerlijk als het iets samen met de ouder kan doen. Dus ga maar eens badmintonnen buiten, of naar een pretpark, of iets anders.

uw dochter vervelen, als het iemand is die graag iets nuttig en leerrijk doet is vakantie blaatjes en dat is een goeie voorbereiding naar volgend jaar op school! Of anders met de cm naar de ardennen en voor u kost dat niet zoveel en ze kan vele activiteiten doen met andere leeftijdgenoten, en dat is ( vind ik toch ) voor in de maatschappij je plannetje kunnen trekken.

Geef haar een puzzelboekje dat geschikt is voor haar leeftijd en koop haar een leuk leespakket met tina donald duck en fancy ofzo. Of beter nog laat haar daar maar eerst voor stofzuigen en geef het haar dan maar als beloning. download wat leuke films voor haar. lat haar dr eigen kleren kast uit mesten en alles wat r niet meer past mag ze zelf in de inzamel bak gooien en als belonig ga je met r mee de stad in en kopen jullie samen een leuk nieuw topje of wat dan ook.

Iedere dag wat vaste klusjes geven, die eerst af moeten zijn. Dan zal je zien, hoe ze zich ineens niet meer verveelt met haar vrije tijd.

Zorg voor een goed evenwicht tussen aandacht, klusjes en tijd die ze zelf moet indelen. Als dat laatste niet altijd goed gaat, zelf laten oplossen, daardoor leert ze zichzelf bezig te houden en komt ze op nieuwe ideeen. Als toetje nog wat theorie: Verveling heeft een functie, zeker bij kinderen en pubers. 1 Zo leren ze om zichzelf te vermaken; 2 Verveling geeft het lichaam de kans om alle stresshormonen en adrenaline op te ruimen (oh, wat vind ik het heerlijk om een dag lang alleen maar te hangen na een week hard werken!); 3 Het brein is in die periode volop in ontwikkeling, ik heb een sterk vermoeden, maar ik kan het niet aantonen, dat tijdens het vervelen het brein nuttige werkzaamheden verricht zoals herstructureren van het geheugen, opruimen van onnodige informatie, definitief opbergen van belangrijke informatie (dus de wisselwerking tussen korte- en langetermijngeheugen). Dat gaat namelijk makkelijker als je zit te kijken hoe de regen tegen het raam valt dan waneer je in de achtbaan zit;)

Als ze een beetje creatief ingesteld is, is het erg leuk om haar een tijdschrift te geven met veel leuke ideeen over knutselen en zo, bijvoorbeeld de 'Hobby Handig'. Vervolgens ga je met haar naar de hobbywinkel om wat spullen te kopen voor een opdracht/projectje. Leerzaam en ook erg leuk om te zien wat ze allemaal met eigen handen kan maken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100