Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik bladderend plafondverf van mijn plafond af?

Omdat mijn plafond jaren geleden geen goeie ondergrond had bij 't witten is het gaan bladderen. Ik moet dus de hele bladderende laag er af halen en daarna met isolerende latex opnieuw verven. Op sommige plaatsen gaat 't er heel makkelijk af (met plamuurmes) op andere plaatsen niet. Heeft iemand tips waarmee ik wat makkelijker deze bladderende laag er af kan krijgen? Gebruik soms ook wat water.

een jaar geleden
2.1K
AlphaLimaSierra
een jaar geleden
Van welk materiaal is het plafond gemaakt? Hout, beton?
Wilbury
een jaar geleden
Zou ik niet precies weten maar ik denk beton. Er zit ook al een witte laag onder mijn afbladderende verf.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik had het zelfde probleem, heb een verfbrander aangeschaft en de verf verhit daardoor kreeg ik makkelijker het plamuurmes er onder enz.Het is nog een hell of a job maar het gaat een stuk sneller.(overigens die verfbrander kwam bij die goedkope winkel vandaan)
https://www.action.com/nl-nl/p/ferm-heteluchtpistool-/
(Lees meer...)
een jaar geleden
Wilbury
een jaar geleden
OK ga het meteen proberen. Hoop dat ze ze nog hebben. Is het lang geleden dat je dit kocht? In ieder geval bedankt!
peterpost
een jaar geleden
Nee hoor een maandje of zo, het is echt een goed ding voor z'n geld.Probeer wel zo veel mogelijk te luchten ik heb de muurverf van m'n badkamer er mee afgehaald kreeg op een gegeven moment last van branderige ogen.
Succes

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding