Bad eruit en wat kan ik ipv tegels de kale vloer en muur mee bekleden?

Ik wil mijn bad eruit maar dan kom ik als ik voorzichtig deze verwijder natuurlijk met een probleem te zitten.
Ik wil graag die extra ruimte want er zit een groot bad in..
Haal ik het bad weg dan zitten er geen tegels onder maar ook niet in de hoogte( weet ik niet zeker) maar dat denk ik. Het bad is er nu nog niet uit.
Ik wil over vijf jaar een andere badkamer, maar wat is voor nu een mooie tussenoplossing voor de kale vloer en wandhoogte waar het bad heeft gezete. Kan dat met acrylplaten of heeft iemand een andere oplossing??

Picture for question
een jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

Wat ik tegenkom via zoekmachine, is onder andere behang en tadelakt; een soort pleister.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Behang in de badkamer ?
Hoe werkt dat dan ? Want volgens mij is behang normaal niet echt waterproof.
Inekez1
een jaar geleden
-
De vraag gaat (o.a.) over de vloer. Daar is (waterproof) behang en tadelakt beide niet geschikt voor.
Ik ga er van uit dat je behalve het bad ook een aparte doucheruimte hebt. En dus niet hoeft te gaan douchen op de plaats van het bad.

Meest eenvoudige oplossing voor de vloer: de afvoer van het bad afdoppen met een passende pvc-dop. Het deel van de vloer waar geen tegels liggen zal lager liggen dan de tegels. Vul dit op met egaline om een gladde vloer te krijgen. Dit kun je daarna afwerken met betonverf, eventueel de kleur / patroon van je tegelvloer doortrekken, of de vloertegels zelf meeschilderen in dezelfde kleur. Die tegels dan wel eerst goed schoonmaken en voorbehandelen met geschikte tegelverf.

Wanden kun je aansmeren onder de tegels, er zelf bijpassende of goedkope tegels op zetten. Of meest eenvoudig: een plaat trespa of (watervast) multiplex er op vast lijmen en de randen goed afkitten.

Wil je de ruimte gebruiken om kastjes te plaatsen, dan zul je die wanden straks niet meer zien. Werkblad op maat van muur tot muur erop en je hoeft helemaal niets met je muren te doen die achter de kastjes komen.

Badkraan kun je ook gewoon verwijderen en afdoppen.
Inekez1
een jaar geleden
SaskiaVerenjans
een jaar geleden
Dankjewel
Ik wil inderdaad geen douche ervoor in de plaats althans niet nu al misschien wel over vijf jaar.
Ik wil een soort van noodoplossing inderdaad