Hoe ontdoe je een cement dekvloer van dikke coating om het gereed te maken voor betegeling?

We hebben geprobeerd met een schuurmachine (grootte van een grasmaaier) te schuren, maar het oppervlak wordt alleen maar gladder. Wat is een goede manier van de dikke coating af te komen?

een jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Met een beitel er af kappen. Kan met een boorhammer met brede beitel. Is wel een hele klus.........
jc54
een jaar geleden
Je kunt gewoon over de coating heen tegelen. Zorg dat de coating goed schoon is, stofvrij en vetvrij. Dan eerst primer aanbrengen, speciaal voor gladde ondergronden. Dan tegellijm die geschikt is voor tegel-over-tegel vloer.
Dat je nu een gladgeschuurde laag hebt zonder kleine bobbeltjes is daarbij alleen maar handig.
Inekez1
een jaar geleden