Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik een overkapping in mijn tuin?

een jaar geleden
1.4K
Inekez1
een jaar geleden
Hoe groot? Los staand? Met berging? Aan het huis vast? Wat voor materiaal wil je gebruiken? Hoe handig ben je met gereedschap? Alleen overkapping (dak) of ook wandjes? Lichtdoorlatende dakplaten of een dicht dak? Wat is je budget? Kortom, nog veel te veel vragen om een antwoord te kunnen geven.
paulus811
een jaar geleden
Eens met Inekez1, deze vraag is veel te algemeen en geeft waarschijnlijk een antwoord waarop TamBam niet zit te wachten. Dus meer info TamBam. En mijn advies, als je geen echte klusser bent, dan zou ik een dergelijk project uitbesteden. Voor een houten overkapping is gereedschap nodig dat je waarschijnlijk niet hebt.
paulus811
een jaar geleden
Blijf het apart vinden dat iemand hier een vraag stelt en vervolgens nooit meer iets van zich laat horen. Lijkt wel of dat steeds vaker het geval is...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een eenvoudige overkapping wordt meestal een pergola of een prieel genoemd. Die zijn kant-en-klaar te koop bij bouwmarkten, zoals bijvoorbeeld Gamma, Praxis, Karwei, Hornbach. Met de gebruiksaanwijzing kan je ze zelf opbouwen, maar een bouwmarkt als de Gamma biedt ook een klusservice aan, voor mensen die zelf niet zo handig zijn of er geen tijd voor hebben: https://www.gamma.nl/klusservice/tuin.

Van tevoren zal je natuurlijk wel moeten weten hoe groot je de pergola (maximaal) wil maken. Houd ook rekening met wat er volgens de gemeentelijke regels mag worden gebouwd in particuliere tuinen.
.
N.B.1: Overigens kan je ook gewoon naar overkappingen zoeken bij bouwmarkten of op de websites daarvan! Hiervoor hoef je niet per se de woorden die ik noemde te gebruiken!

N.B.2: Wil je een tijdelijke overkapping, dan kan je kiezen voor een partytent. Die zijn ook te koop bij bouwmarkten, maar ook te huur.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 27 april 2022 09:30: tekst
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding