Mag ik de stopkontakten verven/spuiten in mijn huurwoning?

De stopcontacten in mijn huurwoning wil ik met een spuitbus een andere kleur gaan geven. Mag dat zomaar? En moet je, als je gaat verhuizen, de stopcontacten weer in originele staat achterlaten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, dat mag niet zomaar. Stopcontacten waar muurverf op het randje is gekomen krijg je wel weer schoon met water. Maar het hele stopcontacten spuiten met een spuitbus krijg je nooit weer in de originele kleur. Wil je van wit naar creme, dan zou je dat nog kunnen doen en hopen dat de verhuurder er bij verhuizing niet moeilijk over doet. Met meer opvallende kleuren zou ik echt eerst toestemming vragen. Gespoten stopcontacten krijg je onmogelijk terug in de originele kleur en als je dat wel gaat proberen heb je een tweekleurig stopcontact met krassen van het schuren. Nieuwe stopcontacten (laten vervangen) kan behoorlijk in de kosten lopen. Losse afdekraampjes kun je wel krijgen, maar losse plaatjes voor het stopcontact (zonder het elektrische gedeelte) volgens mij niet. Huur je bij een woningbouwvereniging, dan is er vaak een heel overzicht van wat je als huurder wel en niet zelf mag aanpassen in de woning. Te vinden op de website of aan te vragen bij de klantenservice. Bij kleinere of particuliere verhuurders zul je het meestal zelf moeten vragen. Als je toch gaat spuiten: sowieso eerst heel goed ontvetten, schoonmaken, laten drogen en licht opschuren met een schuursponsje of korrel800

denkt niet dat dat zo een goed idee is doren je kan een kortsluiting krijgen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100