wat is de beste manier om zelf granol glad te krijgen?

Ons hele huis is met granol (stucwerk) . Dit willen we natuurlijk gladmaken. We zijn geen hele handige klussers. Maar ik heb begrepen dat je dit glad kunt strijken zonder 'echt' te hoeven stucen.

Iemand tips ?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
2.1K
Thecis
2 jaar geleden
Je moet het sowieso voorstrijken, anders hecht de nieuwe laag niet goed.
Daarna kan je het met stucmiddel glad strijken door (in feite) de gaten op te vullen. Ik vind het persoonlijk wel mooier worden als je een halve centimeter meer stuc er op doet. Dan wordt het gladder, maar het vergt wel wat "stuc-vaardigheden".
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Oke dankjewel! En welk merk / soort stucmiddel raad je aan?
TurfGraver
2 jaar geleden
Knauf fix & finish.
Thecis
2 jaar geleden
Zelf gebruik ik altijd MP75 van Knauf (en dan zonder achtervoegsel, geen MP75SL of MP75NL). Maar dit is wel echt stucmiddel. Fix en Finish is inderdaad ook een goede, maar de keren dat ik het heb gebruikt, vond ik het niet echt lekker werken. De meeste mensen zijn dat overigens niet met mij eens dus Turfgraver doet een hele goede aanrader.
Inekez1
2 jaar geleden
Eerst goed schoonmaken (ontvetten), dan evt voorstrijken. Begin met stucen in een kleine ruimte of een kleine muur. Valt het heel erg tegen, laat het dan doen door een ervaren klusser of door een professional. Om granol echt mooi glad te krijgen moet je wel 'echt' stucen. Als je geen handige klusser bent moet je geen gladde muur willen, of het uitbesteden. Probeer ook eens dikke structuurverf over de granol te rollen. Dan krijg je geen hele gladde muur, maar een muur met een andere structuur dan de granol. Als je dat mooi (genoeg) vindt, scheelt dat een hele hoop werk.

Antwoorden (1)

De stucadoor een filmlaagje er over laten zetten