Hang je een WC-rolhouder links of rechts?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
5.1K
ronron1212
2 jaar geleden
Die hang je waar je zelf wil en waar hij handig hangt.
Castle
2 jaar geleden
De meeste (kleine) toiletten hebben een wastafeltje. Om geen spatten van het water op de hangende rol te krijgen zou ik hem tegen de andere muur hangen dan waar de wastafel is.
Antoni
2 jaar geleden
De wc-rolhouder kan zelfs tegenover de wc-pot worden gehangen!
Amadea
2 jaar geleden
Laat het mede afhangen van de aanwezigheid van linkshandigen in het huis waar van dat toilet gebruik wordt gemaakt.
SentWierda
2 jaar geleden
Een van de eerste vragen van GoeieVraag (april 2009) lijkt op deze vraag. Met 9 antwoorden!
https://www.startpagina.nl/v/wonen/interieur/vraag/4027/hangt-closetrolhouder-links-rechts-neus/
Lisav285
2 jaar geleden
Wij hebben hem rechts hangen, maar het is net wat jij prettig vindt.

Antwoorden (1)

Ik ben zelf rechtshandig en heb hem links hangen, omdat aan de andere kant de deur zit. Ik vind dat het fijnst, maar dat is mogelijk ook omdat aan de andere kant de deur zit. Dit is dezelfde kant als het wastafeltje en ik heb nooit last van spatten. Kijk vooral ook of er een kastje in je wc hokje staat/hangt die je de toegang tot de wc-rol zou kunnen belemmeren. Je kunt hem natuurlijk ook tegenover de WC-pot hangen, maar dan zou je in mijn geval wel last hebben van het wastafeltje. Dit is ook erg ongebruikelijk en is ook niet fijn afscheuren etc. Ik zou gewoon op de wc gaan zitten, mijn ogen dichtdoen en kijken waar mijn handen naartoe gaan. Dit is vermoedelijk de fijnste plek.