Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom lopen de wijzers van mijn klok niet?

Zojuist mijn klok geolied en nog steeds draaien de wijzers niet mee, de klok loopt en slaat wel.

Picture for question
2 jaar geleden
1.3K
Pieterke
2 jaar geleden
Wacht nog even af. Misschien heb je teveel olie gebruikt. Laat de olie dus als het ware nog even intrekken. Wellicht doen de wijzers het over een uurtje dan wel
Deanstzaken
2 jaar geleden
Helaas heb ik hem nu al een uur lopen en de wijzers zijn nog geen millimeter gedraaid.
Pieterke
2 jaar geleden
Dan vrees ik dat jc54 gelijk heeft.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ooit gehoord van een batterij?
Deanstzaken
2 jaar geleden
Hallo Pieterke, Ik vrees het ook, ik heb al twee gaten mogen vinden waar vermoedelijk nog een tandwiel in moet dichtbij de as. De klok is ook vreselijk versleten en er zit een flinke partij speling in. Met Vriendelijke Groet D.
Deanstzaken
2 jaar geleden
Hallo Yoran, Jazeker, helaas denk ik niet dat u begrijpt dat dit een behoorlijk oude klok is en dus nog een uurwerk bevat die loopt op gewichten die u er aan ziet hangen. Met Vriendelijke Groet D.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk binnenin de aandrijving voor de wijzers defect (tandwieltje stuk o.i.d.)
(Lees meer...)
jc54
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding