Waarschijnlijk bedoel je polycarbonaat. Plexiglas verkleurt doorgaans niet.
Bij het productieproces van polycarbonaat wordt de weekmaker BPA (Bisfenol A) gebruikt. Weekmakers worden gebruikt om plastic en kunststoffen elastisch te maken. Voor polycarbonaat is dit nodig om het materiaal te versterken.
Door het verslijten van de UV-werende laag op het polycarbonaat, verdwijnen de weekmakers. Dit zorgt voor de gele verkleuring. Dit proces is helaas niet terug te draaien om het materiaal weer doorzichtig te maken.