Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik zelf beton tegels maken van oude grindtegels in de mal en beton erbij gieten tot 1 grote tegel?

Ik heb grindtegels 60x30cm kan ik deze tegels in een mal doen en beton er omheen gieten zodat ik bv een tegel krijg van 80x50cm?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
999
TurfGraver
3 jaar geleden
Oude tegels goed reinigen dan zou het kunnen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het kan wel, maar je blijft wel altijd verschil zien, zowel kleur als structuur.
(Lees meer...)
jc54
3 jaar geleden
Ja dat kan, maar het wordt geen succes. De nieuwe beton hecht slecht aan de oude, en als er ook maar even een kracht op komt (bijvoorbeeld al bij het optillen) breekt-ie op de overgang tussen oud en nieuw af.
Je kunt dit risico minimaliseren door de tegel goed schoon en ruw te maken op het hechtvlak, bijvoorbeeld met een staalborstel, hem dan nat te maken en er een beetje droge cement op te strooien. En dan direct de nieuwe beton er tegenaan te storten. Maar ook dan blijft het een (erg) zwakke plek.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Plus
Erg goed antwoord, inclusief het wijzen op de kwetsbaarheid.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding