Wat is de oplossing tegen een dichtgevroren schuurdeur?

Onze schuurdeur zat begin deze week helemaal dicht. Nu parkeert niemand echt zijn fiets daarin en dient het vooral als opslagplek voor iedereen zijn troep. We hebben er dus ook niet zoveel aan gedaan. Tijdens onze laatste bijeenkomst was de meerderheid van mijn huisgenoten het eens dat we dit de volgende keer moeten voorkomen. Maar ja, hoe? Wat is de oplossing voor een dichtgevroren schuurdeur?

crispy
3 jaar geleden
Je kunt een probleem pas oplossen als je weet wat de oorzaak is.
De meeste schuurdeuren zitten niet vastgevroren, dus er is iets aan de hand met je schuurdeur waardoor die vast vriest.

Antwoorden (2)

Er bestaat slotenontdooier (klein spuitbusje) voor autosloten. Dat helpt als je slot is vastgevroren. Ik haalde mijn busje ontdooier deze week "uit het vet" toen het slot van mijn voordeur dichtgevroren was (en daarnaast was ook de deur zelf vastgevoren, door sneeuw die tussen de deur en de drempel was gewaaid. Dat was op te lossen door zoveel mogelijk sneeuw / ijs weg te bikken). Ik kreeg het slot van de voordeur uiteindelijk "los" door er een föhn op te zetten (advies van mijn Woningbouwvereniging).
3 jaar geleden
Uit de bijgevoegde tekst maak ik op, dat je eigenlijk vraagt HOE JE KUNT VOORKOMEN dan de deur vastvriest (het gaat blijkbaar ook niet om het slot).
Afgelopen dagen was er heel veel droge stuifsneeuw en juist DAT gaat in alle kieren zitten van ramen en deuren. Op het moment dat het aan de binnenkant komt gaat het een beetje dooien en vriest het weer vast, zodat op gegeven moment alle kieren zijn dicht gevroren.
Tegen stuifsneeuw is nauwelijks iets te doen. Het blijft altijd een groot probleem in het verkeer en bij de spoorwegen omdat het heel fijne sneeuwstof overal naar binnen kan.
Als er strenge vorst én wind én sneeuw wordt voorspeld kan je aan de buitenkant van je schuur de kieren afplakken met tape, zodat er geen stuif in kan. Bij jou geen probleem, omdat je toch niet vaak in je schuur hoeft te zijn.