Wat is de beste manier om een kinderkamer in de nacht te verwarmen?

De kinderkamer is circa 12 vierkante meter groot. Helaas is er boven nog enkel glas aan die kant van het huis, en in de winter word de kamer erg koud in de nacht. Afgelopen nacht maar 13 graden.
We hebben centrale verwarming in huis, maar de sensor zit in de woonkamer.

Wat is de beste en goedkoopste manier om de kinderkamer in de nacht wat warmer te krijgen? Een straalkacheltje of infrarood verwarmingsplaat? Ik weet niet zo goed wat het beste gaat zijn.
Hoeft niet superwarm te worden, maar als het meer richting 16-18 graden kan gaan zou fijn zijn.

3 jaar geleden
5.2K
HannekeJanssen
3 jaar geleden
18 graden om bij te slapen? Waarom? Ik denk dat je met een goede deken / goed dekbed en eventueel een kruik in bed / elektrische deken veel verder komt, als het echt koud is. Te warm slapen is écht niet goed voor jou, of voor een kind. Of gaat het om een hele kleine baby?
Ritsuka
3 jaar geleden
@Hanneke hij is nu 1 1/2 jaar. Heeft een slaapzak aan.
Piacenza
3 jaar geleden
18 graden is echt niet nodig, hoor. Precies wat Hanneke zegt: Goede, veilige deken. Het is gezond om in de nacht in een koele kamer te slapen, ja zelfs juist met het raam open. Echt veel beter voor je kind en je elektriciteitsrekening. Ik zou geen enge dingen als straalkacheltjes plaatsen.

Antwoorden (3)

Je kunt een infra-rood paneel overwegen. Je hebt dan een vrij stuk muur of plafond nodig.
De temperatuur moet ca 18 graden zijn. Belangrijk is ook de luchtvochtigheid.
Vraag bij een erkend verwarmingsbedrijf om advies. Dat kost niets.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Gebruik je het raam s nachts als ventilatiepunt? Zo niet, zet er dan op de momenten dat er niet meer doorheen gekeken hoeft te worden ( dus in elk geval als het donker is) een isolatielaag tegenaan. Er vloeit dan veel minder warmte weg en de temperatuur zal niet weer zakken tot 13 graden. Je kan nog even snel bijverwarmen met een straalkacheltje.
AlphaLimaSierra
3 jaar geleden
Zelf zou ik kiezen voor mobiel infrarood.
Aanschaf niet duur, verplaatsbaar en niet te duur in verbruik.

Een mobiele olieradiator is ook een optie.
Aanschaf niet duur, verplaatsbaar en ook niet te duur in verbruik.

Maar, een voorzetraam (betaalbaar per vierkante meter) doet ook veel.
Het helpt de warmte vast te houden, en in de zomer helpt het de kamer weer koeler te houden.

https://www.verwarminginfo.nl/bijverwarming
Duidelijke link met vaste en mobiele oplossingen.
(Bijverwarmen)