Kan ik mijn lelijke muren bedekken met een witte spaanplaat?

De kamers van onze kinderen in ons nieuwe huis hebben een paar lelijke muren. Het gaat hier om de zachte muren van de dakkapel wat niet gestuct kon worden. Het verf op het houtwerk bladdert af. Een van de kamers heeft een soort zachte plaat naast het raam.
Hoe kan ik dit het beste mooi afwerken? Het liefst timmer ik er gewoon iets voor. Is witte spaanplaat een optie?

3 jaar geleden
1.7K
tinus1969
3 jaar geleden
Heb je een foto? Zonder foto is het niet te beoordelen wat wel en niet mogelijk is (met foto is dat ook moeilijk).
lucius0605
3 jaar geleden
@tinus1969, Ik zal morgen bij daglicht even wat foto´s maken!
Utrecht
3 jaar geleden
Gipsplaat, stuccen, sauzen?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik zou multiplex nemen. Is lichter en makkelijker te behandelen
paulus811
3 jaar geleden
Rotte muren en houtwerk kun je wel proberen te verbergen, maar het blijft door rotten. Het beste schilder je het houtwerk opnieuw en vervang je de 'zachte muren' (wat dat laatste ook moge zijn...)

Antwoorden (1)

JA, dat kan. Houd er wel rekening mee, dat witte spaanplaat erg zwaar is en moeilijk te schilderen als het beschadigd wordt. Overweeg eventueel om dunne watervaste multiplex te gebruiken (deze kan je schilderen met muurverf en het is makkelijk te verwerken) of eventueel gipsplaat. Mijn voorkeur zou zijn om de watervaste multiplex te gebruiken vanwege de duurzaamheid.