Hoe moet ik kale verwarmingsbuizen verven?

Ik wil mijn verwarmingsbuizen verven. Deze zijn echter nog veelal kaal.
Het liefst gebruik ik niet het duurste van het duurste, of drie verschillende producten over elkaar heen.
Wie heeft tips?

3 jaar geleden
16.8K

Antwoorden (1)

Gebruik in ieder geval een primer voor metaal en daarna radiatorverf. Beide verfsoorten moeten tegen hogere temperaturen kunnen anders gaan ze verkleuren (vergelen).
Ontvet voordat je een primer aanbrengt de metalen ondergrond met Polyfilla S600. Het beste is om de buizen en/of radiator, na het ontvetten, geheel te schuren zodat het oppervlak een goede ondergrond vormt voor de primer of verf.
Tips die gegeven worden voor radiatoren gelden ook voor verwarmingsbuizen; het gaat immers over metalen oppervlakken die warm worden.
LET OP: als je de goedkoopste verf koopt kan je er van op aan, dat het op den duur gaat verkleuren.