Hoe zorg ik ervoor dat fotolijsten niet van de muur vallen?

Er is ineens een fotolijst gevallen van de muur en t glas kwam in de honden eet en drinkbak terecht. Gelukkig was ik thuis! De fotolijsten hangen al jaren aan de muur met 1 schroef. Nu durf k geen nieuwe te hangen . Hoe zorg ik ervoor dat ze niet zullen vallen als ik niet thuis ben? Iets met plakken?

3 jaar geleden
1.5K
Rieneke1
3 jaar geleden
Dubbelzijdig tape helpt wellicht de foto ondersteunen mits niet te groot en te zwaar.
Utrecht
3 jaar geleden
Wat is er precies los geraakt?
Is de schroef uit de muur getrokken, is het haakje van de schroef geschoven of is het haakje afgebroken.
Dat scheelt nogal in de te zoeken oplossing.
Doorgaans is een schroef in de muur (met plug) veel robuuster dan plakken.
tinus1969
3 jaar geleden
Eens met @Utrecht; je moet kijken&zien wat er mis is gegaan.
Inekez1
3 jaar geleden
Inderdaad even goed kijken waardoor het los is gekomen. Ik heb fotolijsten met een metalen draad aan de achterkant waaraan ze worden opgehangen. Die draad kan aan 1 haakje, maar kan ook voor de zekerheid aan 2 haakjes. Een minder mooie oplossing, maar wel veilig: Ikea (en wellicht ook andere winkels) heeft schilderijlijsten met plexiglas ipv echt glas. Veilig voor de kinderkamer, handig voor studenten die vaak verhuizen en dus ook veilig om boven de hondenbak te hangen. Foto's en posters kun je ook laten lamineren en op plaat plakken en dan gewoon zonder glas in de lijst zetten.
19belle87
3 jaar geleden
De fotolijst is eraf gevallen die is stuk gegaan houten frame en t glas .
De schroef zit nog goed in de muur. T hing aan de dikke frame t haakje as te klein v de schroef
ronron1212
3 jaar geleden
Was er dus iets met het lijstje mis.
Inekez1
3 jaar geleden
Lijsten altijd ophangen aan het ophangsysteem, niet met de lijst zelf op de schroef hangen. Als de kop van de schroef te groot is voor het ophangsysteem, dan moet je een andere schroef gebruiken, of beter nog een schroefduim. Die zijn bedoeld om bijvoorbeeld schilderijen aan op te hangen. Zeker bij wat grotere formaten is het ook belangrijk om een goede kwaliteit lijst te gebruiken als je die wil ophangen. Als het randje alleen voor de sier is en niet voor de stevigheid, kun je een lijst beter op een schap of plankje neerzetten.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Ik heb 2 grote 70 bij 50cm lijsten hangen. De kwaliteit van die lijsten is echt bagger. Ophangen met het systeem van de lijst gaat niet. Ik heb nu rondom de lijst haakjes in de muur geschroefd (ik ga die lijsten toch niet weghalen of vervangen). De lijsten leunen dus op de haakjes en kunnen nergens heen. De haakjes zijn zwart en de lijsten ook dus het valt niet op.

Antwoorden (1)

Als extraatje kan dubbelzijdig tape ook nog weleens helpen.