Hoe kan ik poreuze voegen in badkamer het beste behandelen?

De badkamer dateert uit 1972. De voegen geven soms wat een beetje grijs af als ze heel nat worden. Ik vermoed dat het cementvoegen zijn die inmiddels poreus geworden zijn, vocht en vuil opnemen en ook ietwat grijze sluier geven op een paar plekken.

Ik lees dat je voegen (na reiniging) kunt impregneren of coaten. Het laatste met e.v.t. een kleur.

Wie heeft ervaring met het waterdicht maken van voegen?
Waterdicht heeft mijn 1e prioriteit.
Maar misschien is kleuren ook mooi, maar ik vraag me af of het laatste goed blijft zitten.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (1)

Je zou het kunnen probeen met parketlak of bootvernis.