oude zit/slaapbank heeft laminaat kapot gemaakt. heeft iemand een suggestie wat hiertegen te doen?

ik heb net een nieuwe zit/slaapbank, de oude bank is het huis uit, maar heeft het laminaat op veschillende gedeelten kapot gemaakt. het valt niet zo erg op, maar het ziet er wel niet uit. heeft iemand enig idee hoe ik dit toonbaarder maak ?
is er iets bij de gamma/kwantum/praxis wat de vernieling minder zichtbaar maakt ?

Picture for question
1.5K
paulus811
3 jaar geleden
Als je nog laminaat over hebt en deze planken aan de rand liggen, kun je ze wellicht vervangen. Zo niet, dan kun je ze misschien omwisselen met planken die onder een kast liggen. Repareren lijkt me niet echt mogelijk, want de toplaag is kapot.
Ritsuka
3 jaar geleden
Kleed op die plek leggen
jc54
3 jaar geleden
Moet wel een agressieve bank geweest zijn.....
SingingCoyote13
3 jaar geleden
ja die vorige bank was helemaal total loss
het was een slaapzitbank en van de onderkant hadden
de steuntjes losgelaten - had ik niet opgemerkt
en na een paar jaar heb je dit. **

Antwoorden (1)

Er zijn speciale stiften te koop om krassen of putjes in laminaat te herstellen. Maar die hebben hier weinig zin, daarvoor is de beschadiging te groot. Om het minder op te laten vallen kun je voorzichtig met een (niet te nat) sponsje de donkere vlekken proberen weg te poetsen. Zorg dat het gedeelte waar de toplaag echt weg is niet nat wordt!
De witte randjes kun je met viltstift een beetje bijkleuren. Daarna zou ik stevig transparante tape of zelfklevend folie over de beschadigingen (ruim eromheen!) plakken, zodat er nooit water in het laminaat kan trekken waar de toplaag weg is. Als daar eenmaal vocht in komt wordt de schade heel snel veel erger!

Er bestaat ook zelfklevend folie met houtprint-dessin. Dat is bedoeld om bijvoorbeeld over een witte kast te plakken. Misschien kun je daar een stuk van vinden dat ongeveer dezelfde kleur heeft als jouw vloer.
Inekez1
3 jaar geleden
jacob46
3 jaar geleden
Je hebt vaak bijpassende plintjes in de kleuren van het laminaat. Je breekt er een stukje van af en laat het weken in heet water. De toplaag kun je er later simpel afhalen en over de beschadigde plekken plakken