Hoe zet ik een extra slot op onze kunststof voordeur, zodat ons kind niet ontsnapt?

Ons kind (2,5) heeft inmiddels ontdekt hoe hij met sleutels de voordeur open krijgt. Hij is handig genoeg om de sleutels te vinden en er evt met een krukje bij te komen. Sleutels verstoppen is dus te riskant.

Onze voordeur is van kunststof waar je dus niet zomaar een extra slot in/op bevestigt. Via google kon ik niet zo gauw iets vinden, hoop op een goede tip hier!

3 jaar geleden
4.1K
BarendV
3 jaar geleden
Koop een sleutelkastje met slot. Bewaar daarin je huissleutels. De sleutel van het kastje hang je aan een hanger van je broek. Of is hij ook handig met een koevoet?
SanderHRLM
3 jaar geleden
Ik zei al dat het opbergen van sleutels niet echt een optie is.
Hij is te handig, en sleutelkastje gaat in de dagelijkse praktijk niet werken.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Kun je een schuif aan de bovenkant van de deur maken? Het lijkt me dat hij daar niet bij kan met een krukje.
Griffin
3 jaar geleden
"Ik zei al dat het opbergen van sleutels niet echt een optie is.
Hij is te handig, en sleutelkastje gaat in de dagelijkse praktijk niet werken."
Wat is er mis door gewoon te zeggen dat het niet mag? Met 2 1/2 begrijpt hij/zij heel goed wat mag en niet mag, en als verstoppen van sleutels geen optie is, hoe doe je het dan met de sleutels van het extra slot?!?!
Inekez1
3 jaar geleden
Als je kind slim genoeg is om met krukjes bij sleutels te kunnen om vervolgens een deur te openen, dan is hij ook slim genoeg om met krukjes en dergelijke bij een extra slot te kunnen. Heb je alsnog de voordeur veilig dicht voor je kind, dan is hij slim genoeg om via een andere deur of raam buiten te komen. Er zit maar 1 ding op: leer je kind heel snel dat dat absoluut niet mag! Elke extra hindernis die je voor hem bouwt om hem tegen te houden, is een uitdaging en een spel voor een peuter zolang hij niet weet dat het niet mag. Lukt het je om hem nu tegen te houden met een extra slot, dan ben je een halfjaar of een jaar verder en krijgt hij dat (of een raam) alsnog open.
Inekez1
3 jaar geleden
Tip tijdens het leerproces (afleerproces in dit geval): koop een eenvoudig deuralarm. Dat plak je met dubbelzijdig tape op deur en kozijn. Als het apparaatje op 'aan' staat gaat er een keihard alarm af als de deur open gaat. Je kind schrikt zich rot en jullie zijn gealarmeerd dat hij er vandoor probeert te gaan. Zelf zet je het alarm met een klein schakelaartje uit als je de deur wil openen. Zorg dat de jongeman nooit ziet dat je het alarm uit kunt zetten, zodat hij dat niet zelf kan gaan doen. Maak hem maar wijs dat het een kinderalarm is dat alleen afgaat als kinderen de deur openen.

Antwoorden (1)

Een schuifslot of een kettingslot kun je tegenwoordig met sterke montagekit bevestigen. Eventueel twee-componenten kit/lijm.
jc54